טריומף בונוויל 'טאג הוייר'טריומף האנגליה, יצרנית אופנועים מיתולוגית וותיקה (מאז 1902), בשיתוף יצרנית שעוני היוקרה השוויצרית 'טאג-הוייר' משיקה את ה'בונוויל 'טאג-הוייר' כמחווה לשחקן הקולנוע סטיב מקווין. טריומף מתמחת כבר מספר שנים (מאז החייאת המותג מחדש תחת השם Bonneville Coventry Ltd ב-1984) בייצור אופנועי ספורט, תיור ובאופן כמעט ייחודי: אופנועי רטרו, בעיצוב קלאסי אך עם טכנולוגיה עכשווית.

הטריומף של סטיב מקווין
צילום: מנהל
יופיה המדהים והטכנולוגיה המרשימה לא עמדו ל-512S במלחמה מול פורשה, שהשתמשה בנשק יום הדין שנקרא "917". מכונית המרוץ החושנית יוצרה רק במשך כשנתיים והוחלפה על-ידי אגדה מוטורית אחרת, שנקראה 312
ההשראה ליצירת האופנוע הייחודי מגיעה מסטיב מקווין והדרמה של מרוץ הלה-מאן מ-1971, מרוץ שהיווה את הרקע לסרט המצליח 'לה מאן' בו כיכב מקווין. למי שזקוק לתזכורת קצרה: אותו מרוץ נקרא גם 'קרב הטיטאנים' בשל העובדה שפורשה ופרארי הסירו כפפות ונלחמו ראש בראש על התואר. אנזו פרארי אף מכר ב-1969 מחצית מחברתו לפיאט, בין היתר בכדי לממן פיתוח וייצור 25 מכוניות, כפי שדרשו התקנות, שתתחרינה בפורשה 917 האימתנית במסלולי המרוץ. התוצאה – הפרארי 512S – לא סיפקה את הסחורה והמרוץ המדובר הסתיים עם שלושת המקומות הראשונים בידי פורשה.

הטריומף של סטיב מקווין
צילום: מנהל
טריומף מייצרים את הבונוויל מאז 1959. השם הוא בהשראת מישורי המלח של בונוויל, בהם קבע רוכב טריומף ג'והני אלן שיא מהירות של למעלה מ-345 קמ"ש ב-1956, שיא שהחזיק מעמד 6 שנים, עד שנשבר על-ידי אופנוע טריומף אחר (בתמונה: גרסת 'טאג הוייר' בת ימינו)
הטריומף בונוויל טאג הוייר צבוע בצבעי Gulf Oil קלאסיים, כמו ה-917k המנצחת בשעתו. מקווין היה לא רק שחקן מוכר, אלא גם חובב אופנועים ונהג מרוצים חובב. הוא היה ידוע באהבתו לאופנועי טריומף, ואף החזיק ברשותו כמה וכמה דגמים. כמו כן ענד בסרט שעון טאג הוייר מדגם מונאקו – דגם שיצרנית השעונים מציעה עתה רפליקות ממנו, כחדש, העתק מדויק של השעון דאז. טריומף גם מציינים השנה 50 שנה לדגם הבונוויל הראשון, בשעה שטאג הוייר חוגגים 40 לדגם מונאקו.

הטריומף של סטיב מקווין
צילום: מנהל
כל אלו יחד הובילו לפרויקט האופנוע הייחודי אותו אתם רואים כאן, אופנוע שהשקתו הרשמית נעשתה על-ידי "שגריר" טאג הוייר לואיס המילטון, אךוף ה-F1 ל-2008 בפאריס.
האופנוע קיים כרגע פעם אחת, כאשר לא ברור האם תוצע גרסה סדרתית שלו או שישמש רק לצורכי יח"צ ופרסום. טריומף מציעים במקביל לאופנוע סדרת ביגוד בהשראת מקווין ואותם ימים רחוקים, סדרה הכוללת מעילים, כפפות, קסדות ואף חולצות T – כולם בעיצוב הביגוד ששימש את מקווין בשעתו.
הטריומף של סטיב מקווין
צילום: מנהל
סטיב מקווין על טריומף, מתוך הסרט "הבריחה הגדולה"
עבורנו זו היתה הזדמנות להיזכר בכמה אגדות ודרמות מוטוריות, שאנשי טאג הוייר וטריומף הצליחו להצליב לכדי מסע יחסי ציבור קצת אחר. אנחנו בעד.