התשובה של מיצובישי ליונדאי טוסוןהדרך עד ז'נבה 2010 עוד רחוקה, אולם במיצובישי מבקשים לעורר עניין וחושפים איור של רכב קונספט חדש. לא עוד "קינג" בשטח אלא יותר קינג של השכונה... לפי אנשי מיצובישי, זה מה שהקהל מחפש ולכן זה מה שהוא יקבל.

מבט באיור מגלה לנו קווי מתאר מוכרים מה-cX קונספט שהוצג בתערוכת פרנקפורט 2007. אז הגדירו אותו אנשי החברה כ"דור חדש של רכב פנאי קומפקטיים", ואמרו שהוא משיג "איזון מושלם בין שיקולי איכות סביבה ופרקטיות יומיומית". איזון שהושג בזכות מנוע דיזל חדש בנפח 1.8 ליטר (134 כ"ס). את כוחו הוא העביר לכביש דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים ודרך מערכת ההנעה הכפולה המשרתת את האאוטלנדר הנוכחי.

הרכב החדש מתבסס על 'פרויקט גלובל' של מיצובישי, דהיינו פלטפורמת הלאנסר שכבר מהווה את הבסיס לאאוטלנדר כמו גם לדודג' קאליבר ולדודג' אוונג'ר. מלבד הקיצוץ בעליות הפיתוח באמצעות שימוש בפלטפורמה גלובלית יש כאן בשורה נוספת; נטישת החברה את תחום השטח ומעבר לתחום הפנאי. או במילים אחרות, לא עוד דיונות ואדמות טרשים, אלא מדרכות מול בתי הקפה השכונתיים.
אם כן, נראה כי גורלו של הקונספטcX הנו ייצור שיחול ברבעון הראשון של 2010 כאשר המכירות באירופה יחלו מייד אחרי תערוכת ז'נבה במרץ 2010.