לא מסתדר עם ניווט גרפי? גם לא בהצגה תלת-ממדית? מה דעתך על נווט בתוך תמונה מצולמת? 'יניר מערכות', המשווקת הבלעדית של מוצרי 'פוג'יקום' (Fujicom) בישראל משיקה בשיתוף 'איתוראן GPS' חבילת ניווט חדשה: FujicomDRIVE.

מדובר בתוכנת ניווט חדשה המבוססת על המפות של חברת 'מפה' (חברת בת של איתוראן) המתהדרת בתצוגה תלת ממדית ייחודית. למשל, כ-1,300 מבנים בישראל מוצגים בתלת-ממד כאשר במגע יד ניתן להתבונן בהן ממספר זוויות. כ-55,000 אתרים ונקודות עניין מאתר מפה הוזנו למערכת במטרה להקנות למנווט מידע עדכני אודות המקום לרבות מנות מומלצות במסעדות וסוג המוזיקה המושמעת במקום.
למערכת הניווט גם אפשרות להנחיה בלשון נקבה (לראשונה במערכת ניווט) כמו גם מספר קולות הנחייה משעשעים כמו: הסבתא הפולנייה או 'בלה' הברווזה מסדרת האנימציה 'פינוקיו'.

בנוסף למפת ישראל, חבילת הניווט כוללת גם מגוון מפות מהעולם כאשר בחלק מהן (בינתיים רק בערים מרכזיות באירופה) ניתן לנווט בתוך תמונה מצולמת תלת-ממדית. בהמשך הדרך יתווספו מפות מצולמות נוספות ויופעלו אפשריות חדשות כמו עדכוני תנועה בזמן אמת (TMC).
חדש: ניווט בתמונה מצולמת
צילום: מנהל
המחיר: 800 שקלים למכשיר בעל מסך בגודל 4.3'' ו-1,000 שקלים למכשיר בעל מסך בגודל 5''. מדובר בזוג מכשירי PND חדשים (G49 ו-G59 בהתאמה) המצעים תנועת מפה חלקה במיוחד (30 fps) והפעלת תפריטים הנעשית בהחלקת אצבע על גבי המסך (בדומה לממשק האייפון).
לעת עתה, יניר מערכות אינה משווקת את תוכנת הניווט בנפרד ממכשירים אלה. עם זאת היא מעניקה עדכון אחד נוסף של המפות בחינם ותמיכה טכנית 24 שעות ביממה לאורך כל ימות השבוע. היא גם מבטיחה עדכוני מפות כל שלושה חודשים (בתוספת תשלום), כאשר אלה יעשו במרכזי איתוראן הפרוסים בארץ. בהמשך, תוצע אפשרות שתעדכן את תוכנת הניווט גם מהבית.