לפני שתעיפו את הסובארו XRX/STi שלכם מהמצוק הקרוב לביתכם, ותשעטו אל עבר סוכנות סובארו המקומית לעבור לצעד הבא באבולוציית האייקון המוטורי הזה – ניאלץ להרגיע אתכם ולציין שמה שאתם רואים כאן קיים בינתיים רק כקבצי מחשב תלת-ממדיים (מי יודע, אולי טוב שכך...).
ה'קיקבוקסר' קונספט (KickBoxer) מצויד בכל מה שצריך על-מנת להפוך ל... טוב, קצת קשה להגדיר, אבל "מפיל" או "מופרע לחלוטין" תהיינה הגדרות עדינות. כאמור מדובר בעיבוד מחשב בלבד בשלב זה, עבודה של אומן ה-3D איאן מק'אלרוי, בחור כישרוני למדי, כפי שתוכלו להיווכח, שניסה לשלב בין שתי אהבותיו: אופנועי שרירים והאייקון המוטורי סובארו WRX/STi.

סובארו WRX. ועכשיו: האופנוע
צילום: מנהל
יש לציין שעיון מעמיק קצת יותר ברעיון ובחינת תמונות התלת-מימד הופכות את היצירה הוירטואלית הזו למשהו בהחלט הגיוני, לפחות על פניו, ועם פוטנציאל להתממש. מנועי בוקסר (שוכבים) אינם מחזה נדיר באופנועים, ודי להזכיר בהקשר זה קרוב ל-90 שנות מנועי בוקסר אצל ב.מ.וו. על-פי הפרויקט המככב כאן, אין כל בעיה לדחוס מנוע אימפרזה/B3 מוגדש ועצבני, על 4 בוכנותיו, 2,500 סמ"קיו ו-300 סוסיו אל תוך המרכב שאנו רואים. למען הדיוק – המנוע עצמו מהווה את נושא העומס העיקרי כאן וכל המכלולים – היגוי, זרוע אחורית, יחידת מושב-מיכל דלק וכיו"ב – כולם מחוברים אליו. גם זרוע קדמית אופקית קיימת זה מכבר ובתצורות רבות, וכאן נראה כי היוצר הגיע לרמת אומנות ממש עם שילוב הצינורות המכופפים בייחודיות, הזרוע החד-צדדית ושילוב מערכת ההיגוי עם המתלה הנע מעלה-מטה. הזרוע האחורית מרשימה לא פחות – גם היא חד-צידית – ונראית כבנויה על אותו עיקרון כמו אחותה הקדמית.
חלקים רבים ביצירה יגיעו ממדך יצרני רכב סדרתי, וכדוגמא נציין את הגיר שנלקח ממיצובישי, 'נאבות', קדמית ואחורית ממדפי GM (קומפקטית משנות ה-80'), כאשר באחורית משולב סרן שנלקח מדאטסון 280Z, בולמים מ'ביואל' (חברה-בת של הארלי דייוידסון, שאגב פעילותה הופסקה לא מכבר...) ועוד.

סובארו WRX. ועכשיו: האופנוע
צילום: מנהל
מק'אלרוי פרסם את יצירתו לפני מספר ימים בלבד, וכבר קיבל מאות פניות אוהדות המייחלות בדבר ייצור משהו כזה במספרים קטנים. הסיכוי נשמע קלוש והרעיון מופרע למדי, אבל היינו מתים לראות משהו כזה נובח ברמזור, מטיל ייראה ומורא על כל שכניו לכביש.
ומי יודע, אולי בסובארו ירצו לשנות במקצת את התדמית ולהוסיף פלפל לארסנל כלי הרכב שלהם. אין ספק ש"אופנוע WRX" ימשוך את תשומת הלב הראויה. מה אתם אומרים שם בסובארו?