רנו חשפה את גרסת הספורט של המגאן החדשה עוד בתערוכת הרכב של ז'נבה לפני יותר מחצי שנה, אבל רק עכשיו נאותה לפרסם את הפרטים המלאים אודות ההאצ'בק החמה החדשה אשר זוכה לכינוי הרשמי מגאן RS, דהיינו מגאן רנוספורט.
ובכן, על המנוע המחוזק, עם 250 כ"ס במקום 225 (עדיין 2.0 ל' טורבו) כבר סיפרנו לכם – הספק מכובד, גם אם רחוק מ-300 כוחות-הסוס פלוס-מינוס של האצ'בקים חמים אחרים כמו פורד פוקוס RS או סובארו אימפרזה STI. נתון ה-0 ל-100 מתקצץ מ-6.5 ל-6.1 שניות, המהירות המרבית עולה מ-240 ל-250 קמ"ש. המשקל עלה רק במקצת, אנו שמחים לבשר, מ-1,365 ל-1,387 ק"ג.
רנו מציעה את ה-RS רק בתצורת 3 דלתות, וכמו בדגם היוצא עם שתי גרסאות שלדה – רגילה ו"קאפ" קרבית יותר. שלדת הקאפ מקבלת כיול מתלים – קפיצים ובולמי זעזועים – נוקשה יותר באופן משמעותי, מוט ייצוב קדמי עבה יותר וקורת פיתול קשיחה יותר מאחור, ובלמים משופרים עם דיסקים מחורצים (וקליפרים אדומים כדי שאפשר יהיה לזהות מבחוץ שמודבר בגרסת קאפ...). רנו מצהירה כי שלדת הקאפ מספקת 15% יותר התנגדות לגלגול מאשר השלדה הרגילה. עוד הבדל משמעותי: גרסת הקאפ מקבלת דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכני, להורדה יעילה יותר של הכוח לכביש. הצמיגים עם השלדה הרגילה הם 225/40-18, ואילו בגרסת קאפ – 235/40-18. בשתי השלדות אפשר לקבל חישוקי "19 כאופציה.
פריט חדש הוא מערכת Dynamic Management, שדומה במעט ל-SI דרייב של סובארו. המערכת מציעה שלושה מצבים, הנבדלים זה מזה בפעולת מערכות העזר ובתגובות המנוע למצערת. במצב רגיל (ON) בקרות המשיכה והיציבות הדינמית פועלות ב'מוד' מלא; במצב "ספורט" הבקרות מנותקות חלקית ותגובת המנוע למצערת מהירה יותר; ובמצב OFF הבקרות מנותקות לגמרי ותגובת המנוע היא המהירה והחדה ביותר. עוד פריט מעניין הוא ה-Renault Sport Monitor, המאפשר איסוף והצגת מידע דרך מגוון חיישנים. בין היתר יכולה המערכת להציג נתוני מנוע עיקריים – הספק ומומנט, וכן לחץ טורבו וטמפרטורת שמן – בזמן אמיתי, מצב בלמים, תאוצות G (אורכיות וצד), שעון-עצר עם זיכרון, ואף נתוני תאוצות 0-100 קמ"ש ו-0 400 מ'! הגישה למידע מתבצעת באמצעות מתגי שליטה על ההגה. ואם לא די בכך, הנהג אף יכול להשתמש בתצוגה זו לצורך שינוי מפת תגובת המנוע למצערת על-ידי בחירת אחד מחמישה מצבים, מ"שלג" ועד "אקסטרים".
באופן מפתיע, המגאן RS מוצעת עם רשימה עשירה למדי של אבזור, אם כי רק חלקו יהיה תקני מן הסתם. הרשימה כוללת למשל פנסי בי-קסנון עוקבי פניה, חיישני אור להפעלת הפנסים, ואפילו בקרת שיוט עם מגביל מהירות!
כפי שדיווחנו בעבר, המגאן RS אמרוה להגיע גם אלינו מתישהו בשנה הבאה.