CLK GTR - גרסת הרודסטרבמחצית השניה של שנות ה-90' זכה העולם המוטורי לרצף מדהים של מכוניות אולטרא-יקרות, בייצור מוגבל ביותר, שייצורן לא נבע מהסיבות הרגילות; בשל הוספת קטגוריה חדשה במירוצי סיבולת דוגמת הלה-מאן בשם GT1, נדרשו היצרנים לבנות (לפחות) מכונית אחת חוקית לכביש על בסיס גרסת המירוץ. דרישה זו הביאה למכוניות אקזוטיות עם תג מחיר של מיליון דולר ומעלה, כשהדוגמה המוכרת ביותר היא המרצדס CLK-GTR, ועליה רצינו לספר לכם.

אקזוטיקה של מרצדס למכירה
צילום: מנהל
מרצדס CLK GTR - גרסת המסלול

קטגוריה זו לא האריכה ימים, אבל בזכותה זכינו לכמה יצירות מוטוריות נדירות, בכל מובן. ה-CLK GTR אשר תוכננה בחטיבת AMG בין השנים 1998 ל-2002 הייתה הצלחה גדולה בכל קנה מידה עם 17 נצחונות מתוך 22 מירוצים בהם השתתפה, כאשר עונת הבכורה ב-1998 הייתה מביכה למתחרות: אליפות למרצדס לאחר נצחון בכל המרוצים!
מנוע המכונית בגרסת הכביש "השפויה" הנו V12 בנפח 6.9 ליטרים אטמוספרי המנפק 612 כוח סוס ובשידוך לתיבה ידנית סיקוונסיאלית עם שישה הילוכים אפשר ביצועי-על לכביש, ולמעשה היתה המרצדס CLK-GTR בין המכוניות המהירות בזמנה. עד כמה מהירה? מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומהירות מרבית של כ-330 קמ"ש. ב-1999 הנהג פיטר דמברק אף נגע עימה בשמיים במהלך מרוץ לה-מאן.
המכונית עשויה בעיקר מסיבי פחמן וחומרים קלי משקל אחרים, המתלים הנם עצמות עצה כפולות ומערכת הבלימה כוללת בלמים קרמיים שהיו בשעתו נדירים הרבה יותר מבימינו (והרי גם כיום לא משמש החומר האקזוטי העמיד בתנאי חיכוך וחום קיצוניים כל מכונית שנייה ברחוב...).

בית המכירות האמריקאי הנודע RM מציע צמד מרצדס CLK-GTR למכירה, האחת סגורה (ה-13 שיוצרה) והשניה גרסת רודסטר (השנייה שיוצרה) עם כ-30 ק"מ בלבד על השעון בשתיהן.
צמד המכוניות צברו רק כ-30 ק"מ על השעון והן תוצענה למכירה ב-27 החודש (אוקטובר). אם כחדשות נמכרו בכמיליון ורבע דולר לקופה ובכמיליון ושלושת רבעי דולר לרודסטר, מצפים להשיג עתה רק כשש מאות אלף דולר וכ-800 אלף דולר בהתאמה. בכל זאת, השוק במיתון...