היום יש לי דייט כפול, אני יוצאת להכיר את רכבי הפנאי החדשים שבצעו עליה השנה – וולוו ואודי. התלבשתי כיאה לרכישת רכב יוקרה – בגדים אופנתיים ועקבים גבוהים – ויצאתי להתחדש בג'יפון יוקרתי במחיר הכי טוב שאפשר.

וולוו XC60
התחלתי מוולוו במובלעת יצחק שדה/המסגר בת"א. האולם נעים מצוחצח, תפאורה חמימה. הכל במקום מתוקתק, העובדים במדים מסודרים והאווירה רצינית. לקחתי יוזמה וניגשתי ל-XC60 ובמקצועיות רבה בחנתי אותה מכל כיוון. להפתעתי, העיצוב עשה לי חשק לראות ולדעת עוד.
ביקשתי את עזרת אשת המכירות שניגשה אלי לאט ובנימוס. אחרי הסבר קצר על הרכב, שאלתי אודות מחירי וזמני מסירה של גרסת ה-T6. זה גם הרגע בו מצפונבונית מנומסת הפכתי לבסטיונרית מנוסה: "כמה הנחה תעשי? אני רצינית." הנציגה הביטה בי במבט בוחן, כמנסה לאמוד את מידת הרצינות שלי. בלי להשאיר מקום לספק, הוספתי כי המתחרים מחזרים אחריי בהצעות מעניינות וגמישות למדי.
צילום: מנהל
לאחר מספר דקות, נקבה הנציגה בגובה ההנחה העומדת על סך של 15,000 שקלים. ואני כמו ישראלית טובה ביקשתי הצעה אטרקטיבית יותר, כזו שתגרום לי לסגור עסקה. הנציגה מיד שלפה עוד כ-3,000 שקלים. אני הבעתי במופגן את חוסר שביעות רצוני מההנחה הזעירה ובטון אסרטיבי, הדגשתי: "אם אני יוצאת מכאן עם ההצעה הזו אני לכאן אני לא חוזרת." הנציגה מיד הציעה בואי נתאם נסיעת מבחן ומשם נתקדם. ואני, ממשיכה בקו האסרטיבי: "בשביל נסיעת מבחן אני רוצה הצעה שמתאימה." "על מה חשבת?" היא שואלת. "תספגו את עלות הצבע המטאלי ואגרת הרישוי." עניתי (סך של כ-6,000 שקלים + 4,185 שקלים בהתאמה).
וכך, יצאתי מאולם התצוגה בחיוך, לא עם שבדית אך עם הצעה כתובה ונציגה שלה, חומר למחשבה. למחרת היום, הטלפון לא איחר להגיע והנציגה הודיעה לי כי יש אישור לבקשותיי וכדאי שאקדים ואגיע ביומיים הקרובים.

שורת תחתונה, וולוו XC60 – ממחיר מחירון של 319,000 שקלים הגענו ל-292,000 שקלים (הנחה של כ-9% שמשמעותם כ-27,000 שקלים).

אודי Q5
לאחר בירור בדבר מיקום האולם בהרצליה פיתוח הפלגתי לי לאזור העשירים והאמיצים. עוד בכניסה ההרגשה היתה כאילו הגעתי לעולם אחר. האולם של אודי נוצץ ומבריק, ריח של חדש, של אולם שנחנך לא מכבר, יפיפה ומפנק. העיצוב לבן בוהק (קצת קר לטעמי). מיד עם כניסתי קיבלו אותי שני זוגות עיניים בגוון תכול עמוק, חתיך וחתיכה עם חיוך רחב ומזמין. כאילו חיכו רק לי ומשם הכל פשוט זרם כאילו אנחנו מכירים. האנרגיה האווירה, התפאורה, החיבור היה מיידי. בטבעיות החלקנו למושבי ה-Q5 שם קיבלתי הסבר מקיף על בטיחות, רמת אבזור וגימור קומפלט.
צילום: מנהל
בשלב הבא הוזמנתי לשולחן הדיונים לשתייה ופינוקים ולשיחה על מחירים. קצת שאלות ולחץ קטן מצידי, וההנחה עבור גרסת הבסיס (2.0 ליטר FSI) עמדה על כ-7% שמשמעותה חיסכון של כ-21,000 שקלים. הסחת דעת נוספת מצידי, "מתי ואיזה צבע יש במלאי...." וציון העובדה כי קיבלתי מחיר טוב יותר אצל המתחרים, גרמו לנציג להציע לי נסיעת מבחן. אני מסרבת באמתלה שאני רוצה לדעת מה המחיר שאוכל לקבל, כשאני מדגישה כי התקציב שלי עומד על 300,000 שקלים מקסימום. הנציג עדיין זורם איתי, מתרחק מהשולחן ומנהל שיחה קצרה עם עמיתו. לאחר השיחה הודיע לי כי השיג עבורי עוד כ-6,000 שקלים. שוב ציינתי בפני הנציג את המחיר שעליו לעמול כדי שאסגור עסקה ונפרדנו כידידים.

שורה תחתונה, אודי Q5 – ממחיר מחירון של 339,125 שקלים הגענו ל-312,000 שקלים (הנחה של כ-8% שמשמעותם כ-27,000 שקלים)

הכותבת הן מנכ"ל משותף ויועצת אירגונית בחברת UPSALE – חברה המתמחה בשילוב שבין מערכות בקרת איכות שרות ומכירה, תהליכי שקיפות וגילוי נאות על ידי לקוח סמוי ולקוח אמיתי לבין מענה בתחומי ההכשרה והייעוץ הארגוני לנקודות המכירה