בתחילת שנה זו הציגה יונדאי את המכונית הגדולה ביותר והיקרה ביותר שאי פעם ייצרה, האקווס (Equus, 'סוס' בלטינית).
בתערוכת סיאול, הנערכת בימים אלה, מציגה היצרנית את גרסת הלימוזינה של המכונית.
 
אורכה של האקווס לימוזין כמעט ומופרז – 546 ס"מ. רק לשם השוואה, הגרסה הארוכה של ה-S קלאס נמתחת על פני 520.5 ס"מ. בסיס הגלגלים מופרך לא פחות עם 334.5 ס"מ באקווס לעומת 316.5 ס"מ ב-S קלאס הארוכה. אבל פרק ההפרזה טרם נשלם. תוספת הסנטימטרים לבסיס הגלגלים (וכתוצאה מכך גם לאורך הכללי) ב-'S לונג' עומד על 13 ס"מ ביחס לגרסה "הרגילה". באקווס, מדוברת בתוספת של לא פחות מ-30 ס"מ (!) בין הגרסה הארוכה לקצרה. וכל כולם נועדו לשיפור חדר האירוח של היושבים מאחור. אלה, אגב, יכולים ליהנות ממושב אחורי עם מסאז', מסעד רגליים הנע בלחיצת כפתור ושאר מותרות המיועדות לשועי עולם.
 
 
האקווס לימוזין, כמו האקווס הרגילה, מבוססות על פלטפורמת ההנעה האחורית הראשונה של יונדאי. פלטפורמה שכבר משרתת את הג'נסיס והג'נסיס קופה שהוצגו לפני יותר משנה והשייכות לקטגוריה נמוכה יותר (מרצדס E קלאס ושות'). בחרטומה של גרסת הלימו' הבסיסית שוכן מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר (290 כ"ס), כאשר גרסת-העל מציגה מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם 400 כ"ס.
יונדאי אינה מוסרת את נתוני הביצועים של המכונית ומסתפקת בציון העובדה כי הגרסאות הארוכות כבדות מהגרסאות הרגילות ב-165 ק"ג (עבור ה-V6) ו-100 ק"ג (כשמדובר ב-V8).
אגב, ביונדאי שמחים לספר כי הם מצטרפים לקומץ יצרניות רכב (כמו מרצדס, ב.מ.וו, קדילאק ואחרות) המפתחות גרסאות משוריינות בכוחות עצמן. מדובר ביצרנית קוריאנית ראשונה שעושה זאת. 3 גרסאות אקווס לימוזין משוריינות כבר עזבו את שורות המפעל ונמסרו במתנה לנשיא דרום קוריאה.

מחירה של הלימוזינה נע בין 135 מיליון וון ל-146 מיליון וון, שמשמעותם בין 113,000 דולר ל-122,000 דולר – בקוריאה. בהמרה לשקלים מדובר על בין 430,000 שקלים ל-463,000 שקלים לפני מסים. לא מעט וקרוב מאוד למחירי המתחרות. אגב, גם בקוריאה המצב דומה: המכונית הקוריאנית (בגרסת הלימוזינה ובגרסה הרגילה) מתומחרת במעט פחות, אבל קרוב מאוד למתחרות. אלינו כמובן שהאקווס לימוזין כמו גם האקווס הקצרה, לא תגענה.