4ראנר בגרסת Trail: מיועד לשטחבעבר (שכבר מתחיל להיות רחוק, במחצית הראשונה של שנות ה-90) מכרה כאן טויוטה רכב-שטח בשם 4ראנר (4runner, כשההגיה היא "פוראנר"), עם מנוע בנזין V6 צמא שהסתפק ב-140 כ"ס מ-3.0 ל'. היה זה הדור השני של ה-4ראנר, ואלו שבאו אחריו כבר לא יובאו ארצה. גם לא היה בכך צורך – ב-1996 הופיע הלנדקרוזר 90 "פראדו", והחליף אצלנו בהצלחה את ה-4ראנר. הדורות הבאים של ה-4ראנר כבר חלקו את הפלטפורמה עם הפראדו.
עכשיו, כמעט במקביל להשקת הלנדקרוזר החדש בתערוכת פרנקפורט, הושק בארה"ב ה-4ראנר החדש, דור חמישי לסדרה הקיימת מאז 1984. כמו שני הדורות הקודמים חולק גם ה-4ראנר החדש את מכלוליו העיקריים עם הלנדקרוזר. נמצא כאן את רוב שכלולי-השילדה ומערכות העזר המתקדמות שבהן נבדל הלנדקרוזר החדש מקודמו ולמעשה אפשר בשקט להגדיר את ה-4ראנר כלנדקרוזר לשוק האמריקני (ובהקשר זה נציין כי גם ה-FJ-קרוזר הנמכר בארה"ב מבוסס על מכללי הלנדקרוזר).
כזכור, היתה לנו ביקורת על הלנדקרוזר החדש, בעיקר בשל העיצוב המסורבל והכבד. עכשיו תנו מבט בתמונות המצורפות של ה-4ראנר ותראו – איך לומר – אלטרנטיבה אחרת לעיצוב רכב שטח על אותו בסיס מכני. לפחות לטעמנו, ה-4ראנר זכה לעיצוב הרבה יותר מוצלח: הוא נראה מודרני וקשוח גם יחד, בלי סרבול-יתר.
בצד המכני מציעה טויוטה את ה-4ראנר בארה"ב רק עם מנועי בנזין – ה-V6 שקיים גם בלנדקרוזר ו-2.7 ל' 4 ציל', ללא אופציית הדיזל המועדפת באירופה. כיאה לרכב ששמר על תצורת-שטח קלסית עם מרכב נפרד, שלדת סולם וכן הלאה, מוצעת גרסה עם יכולת שטח מחוזקת המכונה Trail. כאן מקבלים מרווח גחון מוגדל, חיפויי פלסטיק שחור סביב (כפי שאפשר לראות בתמונות), ומגוון מערכות מוכוונות-שטח שמוצעות כאופציה בגרסאות האחרות: הנעת 4x4 קבועה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל (גרסאות אחרות מגיעות עם הנעה חלקית או כפולה בשילוב לא-קבוע), מערכת בקרת הזחילה שקיבל גם הלנדקרוזר החדש ואשר נלקחה מהלנדקרוזר V8 הגדול, ואת מערכת ה-Multi-Terrain select שגם היא הופיעה בלנדקרוזר.