בשורה טובה לבעלי רכב אספנות. החל מ-30 בספטמבר השנה יחוייב רכב אספנות לעבור מבחן רישוי שנתי ("טסט") רק פעם אחת בשנה במקום פעמיים בשנה. בהחלט הקלה משמעותית לבעלי כלי רכב אלה, אך כפי שאמרו חכמים בעבר – "אין ארוחות חינם". במקום הטסט שבוטל יחוייבו רכבי האספנות בבדיקת חורף במוסך מורשה. בדיקה אשר תכלול בין השאר את תקינות מערכות הבלמים, היגוי, צמיגים, אורות, מראות ומגבים. בתום הבדיקה יקבל הנהג אישור המעיד על תקינות רכבו.

ממשרד התחבורה נמסר כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, חתם על תקנה חדשה (הפוטרת את רכבי האספנות מטסט נוסף) לאחר שהתברר כי רמת הבטיחות של כלי רכב אלה טובה ומאפשרת ביצוע טסט אחד בשנה – כשאר כלי הרכב בישראל.

בישראל כיום ישנם כ-5,600 כלי רכב המוגדרים כ"רכבי אספנות". כלי רכב אלה נושאים לוחית רישוי מיוחדת ולהם הגבלות מיוחדות מחד והקלות מאידך. למשל: אסור להם לנוע בכבישים בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00-9:00 בבוקר. מצד שני, הם זוכים להנחה משמעותית בביטוח החובה.
על פי תקנות התעבורה רכב יכול להיות רכב אספנות אם הוא בן 30 שנה ומעלה ונרשם ככזה. להערכת המשרד רובם אינם נעים על הכבישים.