הדור השישי של הגולף זוכה לגרסת ביצועים אמיתית. המכונית אשר תחליף את ה-R32 כנושאת דגל הביצועים, מסתירה תחת מכסה המנוע גרסה חזקה של מנוע ה-TFSI 2.0 ליטרים המודגש, המוכר לנו בין היתר מהפולקסווגן שירוקו.

אם בפולקסווגן שירוקו מנוע זה ניפק 265 כוח-סוס, הרי שבפולקסווגן גולף R סחטו עוד 5 כוחות סוס נוספים לכדי 270 עגולים. התוצאה?! 5.5 שניות קצרות מעמידה ל-100 קמ"ש לתיבת ה-DSG (בידנית: 5.7 ש') ומהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. השיפור בהשוואה לפולקסווגן גולף GTI הרגילה, בעלת 210 הסוסים וההנעה הקדמית הנו קיצוץ של 1.7 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ותוספת של 11 קמ"ש למהירות המרבית.

הבדל נוסף – ויותר משמעותי – ביחס לפולקסווגן שירוקו הנו הנעה לכל הגלגלים אשר מקורה באודי S3 הספורטיבית. המתלים הונמכו והבולמים הוקשחו כך שהנהיגה מתיימרת להיות ממוקדת וחדה יותר. מערכת הבלמים שודרגה אף היא כדי לעמוד בעומס.

הנהג יוכל לבחור בתיבה ידנית או כמובן תיבת ההילוכים DSG – שתיהן עם שישה הילוכים. כונסי אוויר בפגוש הקדמי מתעלים האוויר לקירור המנוע והבלמים הקדמיים, פנסים קדמיים בי-קסנון וספוילר קדמי משופר מסכמים את השינויים בחזית. מאחור הספוילר על גג החלון האחורי עמוק וגדול יותר, הדפיוזר האחורי חדש, צמד לועות הפליטה במרכז הפגוש מכוסי כרום וכתובית R המתנוססת בגאון על הדלת האחורית מבדילים את המכונית מאחיותיה למגוון. השיפור בפנים כולל צמדי מושבי ספורט קדמיים, גימור ספורטיבי יותר וגלגל הגה בעל חלק תחתון ישר.

תחילת מכירה החל מחורף 2010 – בגרמניה תחילה. מחירים טרם פורסמו.