אתם קולטים? אחרי שהדבקתם את הדוושה לרדיאטור, מרחתם את הנוף לאחור בתאוצה פנטסטית של כ-6 שניות ל-100 קמ"ש, דהרתם לאורך כ-500 ק"מ ואף נגעתם ב-200 קמ"ש, מחשב המכונית מודיע כי צרכתם ליטר אחד של בנזין יקר רק כל 28.6 ק"מ. טוב, זה לא בדיוק כך, אבל עדין מדובר בנתונים יוצאי דופן.

מי מכם המגלה את המכונית רק כעת, הנה קיצור דברי הימים. בתחילת שנה זו הציג הנריק פיסקר את ה'קארמה' הסדרתית. מדובר בסדאן יוקרתית היברידית מסוג פלאג-אין – לומר כזו שניתן לטעון מרשת חשמל רגילה. אם מטען מלא של מצברי הליתיום-איון יכולה הקארמה לגמוע כ-80 ק"מ בטרם תזדקק לחיבור מחודש לחשמל – מרחק מספק להתנהלות יומיומית, אך מה אם אתם רוצים יותר ואין ברשותכם את הזמן הדרוש למילוי המצברים? הפתרון של פיסקר הוא שידוך זוג מנועי 2.0 ליטר מוגדשי טורבו של GM למנועים החשמליים. אלה אומנם ניזונים מבנזין, אך הם רק מתפקדים כגנרטורים למילוי הסוללות עד ליצירת טווח נסיעה של כ-500 ק"מ.

עד עתה צריכת הדלק ונתון פליטת המזהמים של המכונית היו בגדר סימן שאלה, שלא לומר סוד, אבל הסטטוס הזה חלף. חברת פיסקר (על שם הבעלים כמובן) הודיעה כי הקארמה צורכת 28.6 ק"מ לליטר ופולטת 83 גרם CO2 כל ק"מ. אנחנו משארים כי מדובר בנתוני צריכה ופליטה במהירות משולבת, היות ובפיסקר לא ציינו דבר מלבד העובדה כי השתמשו במדידה בתקן SAE (ר"ת: Society of Automotive Engineers). אבל, הם כן יוצאים בקול תרועה לפיה אם ימכרו 15,000 "קארמות" מדי שנה, אזי עד 2016 הם יחסכו לאנושות 941 מיליון ליטרים של דלק ו-2.3 מיליון טון של CO2.

לפני שאתם רצים להזמין לעצמכם מכונית מחבקת עצים שכזו כדי שתפשפשו בכיסכם. אם מצאתם 88,000 דולר, יש על מה לדבר (שכן זהו סכום המינימום, שגם כך נראה נמוך למדי). במידה ולא, תאלצו לחפש פתרון אחר למצוקת הדלק ולזיהום האוויר.