האתגר האוסטרלי של ה-WRC הציב השנה שבילים חדשים לחלוטין עבור נהגי הראלי, לאחר שעבר מאזור החוף המערבי של היבשת אל צידה המזרחי. הראלי התפרס השנה לאורך 340 קילומטרים ו-35 סטייג'ים בסך הכל – מספר גבוה בהחלט, אשר משמעותו היא מגוון גדול של קטעי-דירוג קצרים למדי – כלומר תחרות צמודה יותר, שכן קשה לפתוח פער משמעותי בזמנים.
מיקו הירבונן מפורד הגיע לאוסטרליה כמוביל האליפות ולאחר סדרת הצלחות מרשימה במרוצים האחרונים. ראלי אוסטרליה היה גם ניצחונו הראשון במדי ה-WRC, לפני שלוש שנים, אך הדבר לא היה צפוי לספק לו יתרון הפעם, לא כשאינו מכיר את המסלול וכשסבסטיאן לואב נושף בעורפו, מאיים לחטוף ממנו את ההובלה. נהגה הראשי של סיטרואן ניצב 3 נקודות מאחורי הירבונן וחייב להשיגו בכדי לשמר את סיכוייו לאליפות היסטורית נוספת.סבסטיאן לואב - מסיים ראשון, מקבל את המקום השניבמצב מותח זה החל היום הראשון של הראלי, יום בן 15 סטייג'ים אשר רבים מהם קצרים מ-10 ק"מ והנהגים המהירים עוברים בהם במשך כ-4 דקות בממוצע. אך אל תחשבו שהיו להם חיים קלים – לאורך ראלי אוסטרליה בילו הנהגים עד כ-15 שעות ביום מאחורי ההגה, בנסיעות בין אזורים ובהמתנה לעלייה לסטייג'. מוביל הראלי הראשון היה סבסטיאן אוגייר מקבוצת סיטרואן ג'וניור, אשר ניצח בשני הסטייג'ים הראשונים. בסטייג' 4 חטף את ההובלה ממנו יארי-מאטי לאטוולה, נהגה השני של פורד, ושמר עליה עד לסוף היום הראשון. אוגייר נשאר צמוד אליו וסיים את היום רק כ-2 שניות מאחור, בעוד לואב, סורדו והירבונן מסיימים את היום כ-20 שניות לאט יותר – וצמוד מאוד אחד לשני. טקטיקות שיחקו תפקיד במספר חזיתות עבור קבוצת סיטרואן: לואב ניסה להשתמש בצמיגים משומשים בסופר-ספיישל-סטייג' בכדי לזכות ביתרון על העפר הבעייתי, אך כתוצאה איבד מהירות כשהיום התקדם. סורדו האט לפני סיום סטייג' 13 (הקובע עבור סדר ההזנקה למחרת) בכדי לרדת מעט מאחורי הירבונן ולהתחיל את היום השני מאחוריו.

והיום השני החל בסימן מתקפה מצד לואב, אשר עבר למקום השני עם תחילת היום, והמשיך וצמצם מדי סטייג' עד שעבר להוביל בקטע מספר 21. סטייג' מאוחר יותר החליק אוגייר מעט לפני הסיום ואיבד כ-40 שניות, מה שהפיל אותו למקום החמישי. סטייג' 23 נבחר להיות הקובע עבור סדר הפתיחה למחרת, וכאן ניצב לואב מול התלבטות קשה – האם לוותר על ההובלה ולסיים את היום מעט מאחורי הירבונן, או להמשיך לשעוט קדימה. למגינת לבו, הוא נאלץ לבחור באפשרות הראשונה לאחר שהבין כי זו הדרך היחידה: "הייתי חייב לעשות זאת, אפילו שאני לא אוהב את השיטה", הוא אמר, "היה לי ברור שאם אתחיל מחר ראשון יהיה לי קשה עד בלתי אפשרי לנצח את הירבונן". וכאילו בכדי להוסיף קשיים עבור קבוצת פורד, סבל לאטוולה מתקר בצמיג, שהפיל אותו כ-50 שניות מאחור, אל המקום הרביעי.
בסיום שני הסופר-ספיישל-סטייג'ים הקצרים של היום התברר כי הבסיס לדרמה של היום השלישי כבר מוכן – דני סורדו, אשר ניצח את סטייג' 23, הצליח להפוך למוביל הראלי ממש בסוף היום, כשהמאבק האמיתי נמצא 0.1 שניות מאחוריו – בתיקו בין הירבונן ללואב.

סורדו נהנה מההובלה רק בשנתו בלילה, שכן דבר ראשון על הבוקר תפס לואב את ראשות הטבלה ולא הרפה. הירבונן הצליח להיצמד אליו למרות החסרון של היותו ראשון לצאת לדרך, אך מדי סטייג' גדל היתרון במספר שניות. לקראת סוף היום מצא את עצמו הירבונן נלחם על המקום השני מול דני סורדו, אשר חטף אותו ממנו בסטייג' 32. סטייג' מאוחר יותר והירבונן תפס שוב את המשבצת השנייה, כשהוא עוקף את סורדו ממש ברגע האחרון.
אבל הכל השתנה מספר שעות לאחר סיום הראלי. בסיטרואנים של לואב, סורדו ואוגייר נמצא מוט מייצב אשר איננו תואם להומולוגציה לפיה אושרה המכונית. התוצאה הייתה קנס של דקה עבור שלושתם ושינוי משמעותי בטבלה. הירבונן סיים ראשון, לואב שני, סורדו שלישי ולאטוולה עקף את אוגייר וסיים רביעי.

ומה מחכה לנו כעת? ראלי האספלט של ספרד יתקיים בתחילת אוקטובר, ולאחריו נותר רק עוד ראלי אחד לקביעת אלוף עונת 2009. הקרב צמוד, אך לואב חטף מהלומה ויתרונות של הירבונן גדל בסוף השבוע הזה. בהחלט לא ברור מי יהיה האלוף החדש.

דירוג ראלי אוסטרליה:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 2:53:06.5 (10 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 47.5+ (8 נק')
3. דני סורדו (סיטרואן) – 1:04.6+ (6 נק')
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 1:52.0+ (5 נק')
5. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 2:23.3+ (4 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 5:26.3+ (3 נק')
7. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 7:17.8+ (2 נק')
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 7:39.4+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 10 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 78 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 73 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 50 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 36 נק'
5. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 29 נק'
6. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 25 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 23 נק'
8. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 20נק'

דירוג קבוצות אחרי 10 מרוצים:
1. סיטרואן – 133 נק'
2. פורד – 120 נק'
3. סטובארט-פורד – 69 נק'
4. סיטרואן-ג'וניור – 37 נק'
5. מונצ'י-פורד – 21 נק'