עם יותר אבזור, מרחב וגודל השיקה יפנאוטו היום את הסובארו B4 החדשה והכה חשובה עבורה. והיא כה חשובה עד שישראל היא המדינה הראשונה באירופה שמתחילה בשיווקה. החשיפה האירופית תיערך רק בעוד שבועיים.
הבשורה לפי אלי דויד מנכ"ל יפנאוטו ברורה: סובארו ישראל ממשיכה לצעוד קדימה עם רכב גדול, מהודר יותר מבעבר אשר מצויד יותר מהמתחרים, וכולל כמובן גם הנעה כפולה שאין להם. כל זה במחיר דומה ואף זול מאחדים מהם. "ה-B4 היא ראש החץ של סובארו במלחמה על הפסגה בקבוצה 4" הוא הסביר והודיע שהוא מצפה לקצב מכירות של 2,500 מכוניות לשנה (לעומת 1,900 אשתקד).

ה-B4 החדשה תצא לדרך עם שני מנועים 2.0 (150 כ"ס) ו-2.5 ליטר (167 כ"ס), כל אחד מהם יוצע בשתי רמות גימור. ואולם גם רמת הציוד הבסיסית טובה בייחוד ביחס למתחרות. היא כוללת חישוקים קלים, כיוון חשמלי למושב הנהג (כולל קשיחות), אפשרות תפעול מההגה לתיבת ההילוכים, מראות מתקפלות ובלם יד חשמלי. זאת בנוסף למערכת שמע (כאן עם מחסנית לשישה דיסקים) הנשלטת מההגה, בקרת אקלים מפוצלת ומלוא האבזור הבטיחותי המקובל. מחיר ה-B4 הבסיסית יהיה 155,000 שקלים.

גרסת ה-2.5 ליטר תוצע ברמת הספורט (חישוקי 18" ספורטיביים יותר, התנעה עם לחצן, פנים ייעודי יותר, קסנון ומפתח חכם) או לאקשרי (עור, גג נפתח, פיצול מיזוג לאחור). הספורט תעלה כ-180,000 שקל והלאקשרי כ-190,000 שקל. המחירים משוערים, כיוון שבאופן תמוה ומאוד לא מקובל (שאולי קשור להגעה המוקדמת של המכונית), לא התייצבה סובארו לאירוע ההשקה עם מחירים סופיים.
סובארו B4 חדשה: השקה מקומית
צילום: רונן טופלברג
סובארו מתכוונת לשים דגש גדול יותר על גרסת הסטיישן (רק עם 2.0 ליטר) שתעלה כעת כמו הגרסאות הרגילות. דויד מקווה שבזכות המחיר התחרותי תיטול גרסה זו כ-20% מהמכירות. סובארו – בניגוד לרוב המתחרים – תמשיך ותציע את ה-B4 גם עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים (רק ב-2.0 ליטר).

ה-B4 החדשה צמחה לעומת קודמתה: היא ארוכה ב-6.5 ס"מ, גבוהה ב-8 ס"מ (!!!) ורחבה ב-5 ס"מ. אם לא די בכך בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס"מ (ל-275 ס"מ) והוא כעת מהגדולים בתחום. כל זאת מתוך מטרה לשפר מהותית את המרחב הפנימי, אחד התחומים בו לא הצטיין הדגם היוצא.
בעוד המנועים הינם גרסאות משופרות לאלה שהכרנו בדגם היוצא, הרי שתיבת ההילוכים הוחלפה ברציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שישה הילוכים מתוכנתים. דבר זה הביא לשיפור בביצועים ובצריכת הדלק (למרות העלייה במשקל).
סובארו B4 חדשה: השקה מקומית
צילום: רונן טופלברג