מכליות דלק אינן מככבות בדרך כלל באתר האינטרנט שלנו או על דפי המגזין. הרי מה כבר יכול להיות מעניין בכלים שבכאלה. אבל מסתבר שגם בתחום הזה יש מדי פעם חידושים מעניינים, בייחוד אם זה קשור לבטיחותם של אותם כלים. תאונה או התהפכות של מכלית דלק או חומר מסוכן היא בוודאי לא אירוע נעים במיוחד בלשון המעטה. הסכנות גדולות, וכך גם המפגעים שנגרמים לסביבה ולמהלך התנועה. לכן גם ברור שכל צעד שישפר את בטיחות כלי ההובלה האלה הינו בעל חשיבות עצומה.
חברת 'קילת', יבואנית מכליות מתוצרת 'Okt' הגרמנית טוענת לביצוע צעד חשוב שכזה עם תחילת שיווק של מכליות חדשות ומתקדמות שהושקו יחד עם חברת 'דלק'. דלק הינה הלקוח הראשון של המכליות המודרניות והיא גם זו שסייעה יחד עם הטכניון בגיבוש המפרט הייחודי לישראל.

היתרונות הגדולים והבולטים של המכליות החדשות נוגעים לבטיחות ובראש הרשימה נמצא ציודן במערכת RSP למניעת התהפכות (פיתוח של בקרת היציבות המוכרת), ובמערכת EBS שמשווה לחצי בלימה בין הגלגלים (פיתוח של מערכת ה-ABS). בנוסף מצוידת המיכלית בחיישני נסיעה לאחור שבמקרה של זיהוי עצם (אדם או קיר) בולמים את המשאית במרחק של מטר מאותו העצם. במיכליות החדשות ניתן להתקין גם מצלמה אחורית לכיוון השטח המת שכוללת גם מיקרופון שמתחבר למערכת השמע.

המכליות שיגיעו מתורכיה הינן יקרות בכ-15%-20% מההיצע הקיים בשוק המקומי (תלוי במפרט), אך הן גם מצוידות יותר ולטענת היבואן בעלות גימור איכותי יותר. וכמה עולה מכלית גדולה, כזו למשל עם שלושה סרנים: כ-300,000 שקלים.
היבואן מקווה שאחרי דלק ילכו גופים נוספים ושמכירותיו ינועו סביב 65 כלים ב-2010 שזה כ-30% מכלל השוק.