קימי רייקונן השיג סוף סוף את ניצחונה הראשון של פרארי העונה בתום הגרנד-פרי הבלגי שהיה מפתיע למדי. ואולם גיבורי המרוץ היו ללא ספק קבוצת התחתית פורס אינדיאה ונהגה ג'יאנקרלו פיסיקלה שהפתיעו עם מקום שני. אלו הנקודות הראשונות שמשיגה הקבוצה הצעירה בזירת הפורמולה 1.

רמז לצפוי קיבלנו כבר במקצה הדירוג המפתיע. בסופו היה פיסיקלה (!) המהיר ביותר כשאחריו, יארנו טרולי בטויוטה, ניק היידפלד בב.מ.וו, רובנס באריקלו בבראון ורוברט קוביצה בב.מ.וו השנייה. בהחלט חבורה לא צפויה (למעט באריקלו). לואיס המילטון שכל כך הבריק במרוץ האחרון נמצא במקום ה-12 לפני פרננדו אלונסו, וג'נסון באטון מוביל האליפות.
רייקונן עצמו נמצא רק במקום השישי אבל עם מתן אות הזינוק הוא הצליח לטפס עד למקום השני לפני שתאונה בהקפה הראשונה הוציאה מהמשחק ארבעה נהגים בהם המילטון ובאטון, וגררה הוצאת מכונית קוצבת. זה השפיע מהותית על מהלך המרוץ כי בזינוק מחדש הצליח רייקונן, תוך ניצול מערכת הקרס (תגבור חשמלי), לעבור גם את פיסיקלה. אבל מי שציפה שהאיטלקי הוותיק ירים ידיים התבדה. לאורך כל המרוץ הוא היה צמוד לזנב הפרארי, ולא נתן לנהג הפיני לברוח.

גם קבוצת ב.מ.וו נראתה טוב מהרגיל העונה והצליחה להתברג לחבורת הצמרת כאשר רק בשלבים האחרונים הצליח ווטל לעבור את קוביצה ולעלות למקום השלישי. קוביצה סיים רביעי לפני חברו לקבוצה, היידפלד. שישי סיים קובליינן במקלארן הנותרת כאשר הוא מקדים את באריקלו שהיה גם הוא מגיבורי היום. תקלה בזינוק דרדרה את באריקלו הרחק לאחור, והוא יצא למאבק הירואי של עקיפות, אבל בעודו נלחם בשלבי הסיום על המקום השישי החל עשן עולה ממכוניתו. רובנס הרפה והצליח לשמור על המנוע ועל המקום השביעי עד קו הגמר. מייד אחרי שחצה אותו עלה המנוע בלהבות.
בסופו של דבר למרות מרוץ רע למדי של בראון, הרי שהפער בצמרת – בין באטון שפרש בהקפה הראשונה לבאריקלו – צומצם רק בשתי נקודות ועומד כרגע על 16 נק'.

גרנד פרי בלגיה, תוצאות המרוץ:
1. קימי רייקונן, פרארי, 10 נק'
2. ג'יאנקרלו פיסיקלה, פורס אינדיה, 8 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול, 6 נק'
4. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 5 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 4 נק'
6. הייקי קובליינן, מקלארן, 3 נק'
7. רובנס באריקלו, בראון, 2 נק'
8. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), נקודה אחת

אליפות הנהגים לאחר 12 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 72 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון, 56 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 53 נק'
4. מארק וובר, רד-בול, 51.5 נק'
5. קימי רייקונן, פרארי, 34 נק'
6. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 30.5 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן (מרצדס), 27 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה, 22.5 נקודות

אליפות היצרנים לאחר 12 מרוצים:
1. בראון, 128 נק'
2. רד-בול, 104.5 נק'
3. פרארי, 56 נק'
4. מקלארן (מרצדס), 44 נק'
5. טויוטה, 38.5 נק'
6. וויליאמס (טויוטה), 30.5 נק'
7. ב.מ.וו, 18 נק'
8. רנו, 16 נק'