בשבוע שעבר פרסמה ב.מ.וו תמונת-טיזר של הקונספט הבא שלה, מכונית אשר תוצג בתערוכת פרנקפורט. עכשיו מגיעה החשיפה המלאה – ואנו מסירים את הכובע: ה-Vision EfficientDynamics, בשמה הארוך והמלא, היא שילוב של קופה אקזוטית ועתירת ביצועים, יחד עם מערכת הנעה ירוקה למהדרין ונתוני צריכת דלק ופליטת CO2 יוצאי דופן.
את ההנעה ל-Vision מספק שילוב חריג בין הנעה חשמלית ל...דיזל. שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, חוברים למנוע טורבו-דיזל בעל 3 צילינדרים המותקן מאחור. מנוע הדיזל מפיק 163 כ"ס מנפח של 1.5 ל' בלבד – תפוקה סגולית של 109 כ"ס לליטר, שיא למנועי דיזל – והוא מעביר את הכוח לגלגלים דרך תיבת מצמד-כפול. המנוע החשמלי האחורי מפיק עד 38 קילוואט, כ-52 כ"ס, לזמנים קצרים ותפוקה רציפה של 34 כ"ס, בצירוף מומנט מרבי של כ-30 קג"מ; המנוע החשמלי הקדמי מפיק כ-82 כ"ס באופן רציף, 114 כ"ס לפרקי זמן של עד 30 שניות, ואם צריך תאוצה רגעית חזקה עוד יותר יספק המנוע מעל 140 כ"ס למשך 10 שניות. התפוקה הכוללת המרבית לפרקי זמן קצרים היא 356 כ"ס, עם מומנט משולב ענק של 81.6 קג"מ – כאשר המנוע החשמלי הקדמי הופך את המכונית לבעלת הנעה כפולה. הביצועים המוצהרים הם 0 ל-100 ב-4.8 שניות ומהירות מרבית שמוגבלת ל-250 קמ"ש, יחד עם צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 26.6 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 99 גרם/ק"מ בלבד. נתון ה-CO2 הנ"ל הוא טוב משל כל מכונית הנמכרת כיום בישראל פרט לטויוטה פריוס החדשה. ה-Vision היא היברידית מסוג פלאג-אין, ומצבריה – 98 יחידות מסוג ליתיום פולימר – מספקים לה טווח נסיעה בכוח חשמל בלבד של כ-50 ק"מ, מספיק כדי לכסות את כל מסלול הבדיקה של צריכת הדלק לפי התקן האירופי ללא צורך בהתנעת מנוע הדיזל. במקרה כזה, אם מביאים בחשבון את מקורות ייצור החשמל (שוב, לפי התקן האירופי), הרי שפליטת CO2 שוות-ערך היא בשיעור 50 גרם לק"מ בלבד. זמן לטעינה מלאה של המצברים מרשת רגילה של 220 וולט הוא 2.5 שעות, ומקור טעינה יעודי במתח של 380 וולט יקצר את זמן הטעינה ל-44 דקות בלבד. טווח הנסיעה של מנועהדיזל לבדו הוא 650 ק"מ. אחד המפתחות לחסכון יוצא-הדופן, אגב, הוא יעילות אווירודינמית גבוהה, עם מקדם גרר (Cx) של 0.22 בלבד.
ה-Vision מציעה מקום לארבעה נוסעים – בדוחק - בסידור 2+2. כפי שניתן לראות באיור ה"שקוף" המצורף, המצברים מסודרים לאורך מרכז המכונית כדי להשיג מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל טובה. ב.מ.וו מצהירה כי נעשה שימוש רב בחומרים טבעיים וברי מחזור. חלקים בגג ובדלתות עשויים פוליקרבונט שקוף המתכהה אוטומטית בהתאם לכמות האור החיצונית.
עוד נספר כי הממדים החיצוניים הם אורך 4.60 מ', רוחב 1.90 מ' וגובה 1.24 מ' בלבד, כיאה לקופה אקזוטית. שימוש בחומרים קלים איפשר לשמור על משקל נמוך יחסית של 1,395 ק"ג, למרות המשקל הגבוה של המצברים.