לפני כשנה וחצי התבשרנו כי ניסאן וקרייזלר עתידות לשתף פעולה ביניהן, עם סיוע הדדי בדמות החלפת פלטפורמות. בין היתר, הטנדר הגדול הבא של ניסאן, מחליף הטיטאן הנוכחי שמתוכנן לצאת לשוק ב-2011, אמור היה להתבסס על הראם של דודג'; ואילו ניסאן אמורה היתה לספק לקרייזלר מכונית נוסעים קומפקטית על בסיס הדגם המוכר אצלנו כטידה כבר מהשנה, לשוק הדרום אמריקני, וועוד מכונית קטנה לשוק הכלל-עולמי החל מהשנה הבאה.
אבל עכשיו הגיע סוף לסיפור הזה. בהודעה קצרה משותפת שפרסמו השבוע שתי החברות התבשרנו כי ההסכם לשיתוף הפעולה מגיע לקיצו. הסיבות? "שינויים מהותיים בתנאים העסקיים" שחלו מאז יצא הפרוייקט לדרך בראשית 2008.
ובינתיים, התבשרנו גם כי קרייזלר עומדת להגיש תביעה כנגד שותפתה לשעבר דיימלר, וזאת מאחר וזו האחרונה לא עמדה בהתחייבותה לספק רכיבים מסוימים – חלקים ממערכות היגוי, וממירי מומנט לתיבות אוטומטיות – וכי בשל כך עומד המשך ייצור חלק מדגמי קרייזלר, דודג' וג'יפ בסכנה. דיימלר מצידה טוענת כי מדובר בתביעת סרק – ובעצמה תובעת 78 מיליון דולר מקרייזלר, בגין הזמנות בהיקף מצומצם מכפי שסוכם למנועים עבור ה-PT קרוזר.