העובדה שמדינת ישראל הקדימה את אירופה ותחייב מערכת בקרת יציבות בכל המכוניות החדשות מתחילת שנת 2010 עומדת להפיל מספר קורבנות מתוך מבחר הדגמים המקומי. יבואנים רבים עדיין מנסים להתמודד מולה ולמצוא פתרונות, וכבר כעת הצליח איגוד יבואני הרכב לפטור מהחובה הזו כלים שמוגדרים מסחריים, ואולם המצב לא תמיד פשוט.

כך למשל בחברת קרסו, יבואנית רנו, שתיאלץ כנראה להיפרד מהרנו סימבול ומהרנו לוגאן MCV בדיוק שנה לאחר תחילת שיווקם בישראל.
הלוגאן מהווה אבידה גדולה במיוחד; היבואן הרי המתין מספר שנים עד שהחל בשיווק כלים מהחטיבה הרומנית של רנו ורק לאחרונה קיבל ה-MCV תיבה אוטומטית. עימה הפך ה-MCV לאפשרות ייחודית ומושכת ביותר עבור מי שמחפש רכב לשבעה נוסעים בעודו זול בהרבה מהמיניוואנים הקומפקטיים. זאת ועוד: חובת בקרת היציבות מותירה למעשה את כל דגמי החטיבה הרומנית מחוץ לתחום עבור ישראל, עד שאלה יקבלו מערכת כזו, ב-2012. ואם שאלתם, אז כן, זה גם סותם את הגולל על הסנדרו האוטומטית.

קורבן נוסף של חובת בקרת היציבות יהיה הקנגו הוותיק. בניגוד לסיטרואן ברילנגו הישן הקנגו אינו נכלל בקטגוריה N1 המסחרית, ולכן שיווקו בארץ יאלץ להיפסק. וגם זו אינה בשורה טובה עבור קרסו שצפתה למכור את הרכב במחיר תחרותי לצד הקנגו החדש. כדאי לציין שבאירופה תיכנס לתוקף החובה לצייד מכוניות חדשות בבקרת יציבות בתחילת 2012.