פאר עם 4 צילינדרים? היו דברים מעולם; למרצדס כבר היו מכוניות פאר עם 4 צילינדרים... ה-20/50 PS 'טאון קאר' היפהפיה הזו מ-1914 היא דוגמא ראויה: 4 צילינדרים ונפח כולל של 5.7 ליטר (צילום: RM Auctions)תערוכת פרנקפורט ממש מעבר לפינה וההדלפות ממשיכות לשבש הפתעות מתוכננות של יצרניות הרכב. מרצדס, למשל, תציג ככל הנראה גרסה מפתיעה חדשה של ספינת הדגל שלה – סדרה S – עם מנוע 4 צילינדרים - לראשונה בהיסטוריית השושלת!
סדרות S צוידו במשך הדורות במנועי 6, 8 או 12 צילינדרים בלבד, למעט תקופה קצרה (1981-85') בה שווקו עבור השוק האמריקאי גרסאות עם מנועי טורבו-דיזל עם 5 צילינדרים, ה-300SD.
4 צילינדרים במכונית פאר?! הימים האלו עברו כבר לפני 90 שנים ויותר (ראו תמונה למעלה...) ולתדמית תפקיד מכריע בכך.

סדרה S (במקור S Klasse בגרמנית או S Class באנגלית) הפך לשם רשמי עם סדרה W116 שהושקה ב-1973. מאז משמש שם זה את סדרות הפאר הגדולות של מרצדס כאשר הנוכחית היא השישית בהיררכיה. השימוש באות S עובר כחוט השני בהיסטוריה הארוכה של היצרנית ושימשה גם בעבר גרסאות-פאר שלה.
בפרנקפורט תושק ככל הנראה ה-S-קלאס 250 CDI BlueEFFICIENCY שתצויד במנוע 4 צילינדרים בנפח 2.1 ליטר המוכר מסדרות C ו-E, שם הוא מציע בין 170 ל-204 כוח-סוס, בהתאם לסדרה ולגרסה. מן הסתם יכויל המנוע בסדרה הבכירה להספק הגבוה יותר כאשר שמועות מדברות על 224 כוח-סוס שייסחטו מאותה יחידת כוח ומומנט מרבי מרשים – כמעט דמיוני - בן 51 קג"מ! כל אלו אמורים לייצר פליטת CO2 מזערית של 155 גרם לק"מ נסיעה.

כאמור, טרם התקבל כל אישור רשמי לידיעה, אך זה רק עניין של החלטה עבור מרצדס שכן הטכנולוגיה והמנוע כבר קיימים בדגמים אחרים, ורק צריך לבלוע את הרוק ולעבור את המחסום הפסיכולוגי בשתילת 4 צילינדרים בלבד בחרטום ספינת הדגל עם סמל הכוכב...