היום, ה-26.8, מיני חוגגת יום-הולדת. ולא סתם יום הולדת: היום לפני 50 שנה נערכת חשיפת הבכורה הציבורית של המיני המקורית, מכונית שהפכה לאייקון מוטורי ענק. רוב השמועות והספקולציות לקראת היובל החשוב החל היום דיברו על גרסת ספידסטר פתוחה וקצוצת חלונות, אבל עכשיו חושפת מיני את ההפתעה שהכינה לעצמה לכבוד היומולדת: מיני קופה. לא מדובר סתם בחיתוך הגג, שכן גם השמשה הקדמית נוטה עכשיו לאחור בשיפור חד כדי ליצור את תצורת הקופה.
אנחנו לא בטוחים שאנו מתים על התוצאה מבחינה ויזואלית: חיבור הגג לחלון האחורי מקורי, אמנם, אך לא ממש נעים לעין. בשלב זה מוגדרת הקופה כקונספט, והציבור יוכל לחזות בה בתערוכת פרנקפורט. תכניות לייצור? לא ידוע. ההודעה לעיתונות, אגב, ארוכה ומייגעת מבלי לספר הרבה, אבל כן אפשר לדלות ממנה את הממדים – מהם עולה כי נתוני האורך והרוחב זהים לאלו של המיני הרגילה, שלא במפתיע, אך הקופה נמוכה ב-4.5 ס"מ. אין מושבים אחוריים בגרסה זו, באופן די מתבקש, מה שמותיר מקום לתא מטען בנפח של 250 ל' – יותר משל מיני רגילה (לפני קיפול מושבים אחוריים). גם הגישה אליו נוחה בשל דלת אחורית גדולה, למרות שפרט זה – אנו מניחים – לא ממש יענין את הרוכשים הפוטנציאליים אם המכונית הזו תגיע לייצור.עוד אנו למדים כי הגג עשוי אלומיניום, להפחתת משקל.
מיני חוגגת 50 – עם קופה!
צילום: מנהל
מיני מונטה קרלו, קונספט מ-1997

יש עוד נקודה מענינת: הקופה-קונספט מהווה המשך רעיוני למכונית קונספט אחרת של מיני, משנות ה-90 – המיני מונטה קרלו, עדיין על בסיס הדור הראשון של המיני, שהיתה הומאז' להצלחות הראלי של המיני והיתה גם היא דו-מושבית – עם מנוע מרכזי...
נזכיר עוד כי השערות מוקדמות צפו כי המכונית תכונה Broadspeed, על שם הסדנה הבריטית בשם זה שבנתה גרסאות-מסלול מצליחות של המיני דאז, ואף בנתה בעצמה גרסת קופה למירוצים על בסיס המיני שגם הוצעה למכירה לציבור הרחב בגרסה חוקית לכביש. אותה גרסה - ראה תמונה למטה - כונתה Broadspeed GT. אלא שבהודעה הרשמית לגבי הקופה הנוכחית אין כל אזכור לפיסת-היסטוריה זו – וגם לא לכינוי "ברודספיד".
מיני חוגגת 50 – עם קופה!
צילום: מנהל