רק לפני יומיים הצגנו בפניכם את המידע האחרון אודות יונדאי טוסון החדש והכה מסקרן עבור השוק הישראלי. למרות הצפי וההבטחות מצד יונדאי לחשיפה מלאה של הפנאי-שטח הקומפקטי במסגרת תערוכת פרנקפורט מפתיעה היצרנית הקוריאנית עם טרום-חשיפה כבר היום, עם פרטים ותמונות אמיתיות, במקום האיורים ששוחררו עד כה.
המכונית הכה-חשובה עבור יונדאי (מאז השקת הטוסון הראשון ב-2004 נמכרו למעלה ממיליון יחידות) נותרה דומה במפתיע הן למכונית התצוגה ix-onic שנחשפה בז'נבה בתחילת השנה והן לאיורים ששוחררו מאוחר יותר של המכונית המוכנה לייצור.

רשמית ישמש השם Tuscon ix את השוק הקוריאני בלבד, כאשר השם ix35 ישמש את הדגם בשווקים אחרים. כנראה שבאירופה ובארה"ב ייעשה שימוש בשם ix35 ואצלנו נמשיך לקרוא לרכב הפנאי הקומפקטי של יונדאי בשם טוסון. בפועל מדובר באותה המכונית.
 
צילום: מנהל
 
מעבר למראה אותו תוכלו לשפוט בעצמכם, הטוסון התארך והפך פחוס יותר; האורך צמח מ-433 ל-441 ס"מ, הרוחב קטן בס"מ (182 בחדש) והגובה הצטמק מ-173 לכדי 165.5 ס"מ. בסיס הגלגלים התארך בס"מ ועומד בחדש על 264 ס"מ. שני מנועים חדשים מחליפים את השניים הקודמים שהיו בהיצע – ה-2.0 דיזל עם 140 כוח-סוס וה-V6 2.7 ליטר בנזין שהציע 175 כוח-סוס. ההיצע יכלול מעתה שתי יחידות כוח בנפח 2.0 ליטר, האחת בנזין והשנייה דיזל, עם 166 ו-184 כוח-סוס בהתאמה (כן, הדיזל חזק יותר). הבנזין מציע מומנט מרבי של 20.1 קג"מ סטנדרטיים למדי, בעוד הדיזל בולט עם נתון של 40 קג"מ (! – מ-2.0 ליטר) המושגים בטווח הסל"ד של 1,800-2,500. הדיזל הקודם התהדר בנתון של 31 קג"מ "בלבד", והבנזין V6 הסתפק ב-24.5 קג"מ.
גם הטוסון החדש יוצע עם הינע כפול קבוע או הנעה קדמית בלבד בגרסת הבנזין, בעוד שבדיזל תמצאו הנעה כפולה בלבד.
הגלגלים גדלו והמידה הסטנדרטית של הצמיגים היא 225/60 הנעולים על חישוק 17 אינץ' (היה 16). כאופציה מוצעים חישוקי 18 אינץ' עליהם נעול גומי בחתך נמוך יותר, במידה 225/55.

לגבי השיווק אין מידע חדש – יחל באירופה עוד השנה ואצלנו באמצע השנה הבאה – וכך גם לגבי המחיר הצפוי, למעט הפער בין הבנזין לדיזל שיעמוד על כ-10% לטובת הבנזין.