לסיאט יש היסטוריה ארוכה למדי עם גרסאות קופרה חמות, ואלו שנשאו את האות R היו תמיד החמות מכולן. הלאון קופרה המקורית, עם מנוע 1.8 ל' טורבו של קונצרן פולקסווגן ו-180 כ"ס, הוצגה על בסיס הגלגול הקודם (והראשון) של הלאון, ולאחר מכן הצטרפה הקופרה R המקורית עם 210 כ"ס מאותו מנוע. ההספק גדל בהמשך ל-225 כ"ס. בלאון הנוכחית, הספקה של גרסת הקופרה טיפס ל-240 כ"ס ממנוע השני-ליטר המוגדש המוכר – ועכשיו, לקראת תערוכת פרנקפורט, חושפת סיאט את גרסת ה-R העדכנית. עם 265 כ"ס ממנוע ה-TSI זו הסיאט-כביש הסדרתית החזקה והמהירה ביותר בהיסטוריה של המותג; סיאט מקפידה לציין כי ההספק זהה לזה של דגמי ה-TDI המתחרים באליפות העולם למכוניות טורינג, ה-WTCC, ומצהירה על נתון 0-100 של 6.2 שניות ועל מהירות מרבית של 250 קמ"ש.
סיאט בפרנקפורט: לאון קופרה R
צילום: מנהל
חיצונית ניתן יהיה לזהות את גרסת ה-R החדשה על-ידי חישוקי ה-"19 התקניים, הנושאים צמיגי 235/35 ומותירים מקום לבלמים גדולים במיוחד בקוטר 345 מ"מ מלפנים ו-286 מ"מ מאחור. בפנים נמצא מושבי-ספורט עמוקים בריפוד אלקנטרה אפור, ודוושות אלומיניום.