אופנה זו אופנה, ואם כמעט לכולם כבר יש איזה אופנוע או קטנוע מזמזם שמטעינים מהשקע בקיר – אז למה לא גם צ'ופר, ועוד מעשה ידיה של אורנג' קאונטי צ'ופרס? למה לא באמת?
ב-OCC אמרו אתמול בהשקה החגיגית והמתוקשרת במרכז ניו-יורק (ראו סרטון למטה) שמדובר בהעלאת המודעות לאיכות הסביבה. בפועל הרבה "מודעות" מופנת פה גם לכיוונה של סימנס-ארה"ב, מי שסיפקה את הטכנולוגיה ואת עיקר התקציב.
הצ'ופר, ה-Siemens Smart Chopper, יככב באחד הפרקים הקרובים של סדרת הריאליטי הפופולארית שסובבת סביב OCC.

חלקים רבים בצ'ופר החשמלי נבנו מחומרים ממוחזרים; אין פירוט אילו בדיוק. לפי סימנס ו-OCC, המנוע מפיק כ-27 כ"ס שמספיקים ל-160 קמ"ש; במהירות נמוכה הרבה יותר ניתן לרכב כ-100 ק"מ עד לטעינה הבאה.

"רצינו לבנות את הצ'ופר הייחודי הזה כדי להעלות את המודעות לנושא הסביבתי ולמה ש-69 אלף עובדי סימנס ארה"ב עושים כדי לעזור לאמריקה להישאר בחודה של הכלכלה הירוקה של מחר", אומר דאריל דולאני, מנכ"ל סימנס ארה"ב.

"לבנות אופנוע חשמלי מחומרים ממוחזרים היה דבר חדש לגמרי עבורנו אבל נהנינו מאד מהאתגר ואנחנו חושבים שהמוצר הסופי הוא תוספת מצוינת לשורת האופנועים הייחודיים שלנו", אומר פול טיוטול מ-OCC. "אופנועי חשמליים לא יעקפו בעתיד הנראה לעין את אלו הקונבנציונאליים", הוא ממשיך בכנות, "אבל אנחנו חושבים שטכנולוגיות יעילות הופכות לחשובות מאד הן ליצרנים והן לצרכנים".
 
לאחר שיופיע בסדרת הריאליטי, ייתרם האופנוע למטרות צדקה.
  
 
למגזין פול גז לחצו כאן