מפגש פבל-ביץ' שמתקיים במונטריי שבקליפורניה בסוף שבוע זה הוא פסטיבל מוטורי יוצא-דופן, והנה אחד הדובדבנים: Devon GTX, מכונית-על חדשה. קודם לכן קראנו עליה, ראינו איורי-מחשב ואף ראינו הצהרות אודות שיאים למכוניות סדרתיות שקבעה במסלולי ווילו-ספרינגס ולגונה סקה – וכרגיל לא חסרו ספקנים. אבל עכשיו הוצגה המכונית בפבל-ביץ', בשר-ודם, ולאמריקה יש מכונית ספורט חדשה ומלהיבה. עד כמה הפרוייקט יצליח להמריא – זו כבר שאלה אחרת.
מאחורי ה-GTX עומדת חברת סטארט-אפ מוטורית, Devon Motor Works, הממוקמת בפלורידה. סטיב דוון, המייסד, הוא יזם מצליח עם רזומה מרשים בתחומים מגוונים – מזון קפוא, נדל"ן ועיצוב תעשייתי. בצוות חבר גם נהג המירוצים הבריטי ג'סטין בל, בנו של דרק בל האגדי שניצח בלה-מאן לא פחות מ-5 פעמים. המכונית עצמה מבוססת על התצורה הקלסית של מנוע קדמי והנעה אחורית (עם תיבה ידנית, תודה לאל). המנוע המדובר הוא V10 מפלצתי בנפח 8.4 ל' שמגיע מדודג' וייפר, ומפיק כאן 650 כ"ס. השלדה עשוייה צינורות פלדה ונושאת מרכב קרבון. אל המיתלים העצמאיים הקונבנציונליים תצורף בהמשך אופציה למיתלים אקטיביים; חישוקי "18 (קדימה) ו-"19 (אחורה) הם ציוד תקני, עם אופציה ל-"19 ו-"20 בהתאמה.
המכונית קומפקטית למדי, עם בסיס גלגלים של 2.51 מ' ואורך כללי של 4.37 מ', אבל רוחב של כמעט 2 מטרים. הגובה הוא 1.23 מ' בלבד. דלתות מספריים הן אביזר הכרחי במכוניות מסוג זה, כנראה.
תג המחיר הופך את ה-GTX לאקזוטיקה של ממש: חצי מיליון דולר, לא פחות. מי שירצה להפוך את מכוניתו לממוקדת יותר יוכל לרכוש "חבילת מסלול".
החברה מתכננת לייצר 36 מכוניות בשנה והמכירה בפועל תחל ברבעון הראשון של 2010. שיהיה בהצלחה.