תהליך המיזוג של פורשה עם פולקסווגן – נכון יותר, היבלעות פורשה על-ידי פולקסווגן – עובר לפסים מעשיים. אתמול בערב פירסמו שתי החברות הודעות רשמיות לפיהן קונצרן פולקסווגן רוכש 42% ממניות יצרנית המכוניות פורשה (פורשה AG) מידי חברת האם של פורשה (פורשה SE), בתמורה לכ-3.3 מילןיארד אירו. זהו צעד ראשון לקראת יצירת ישות משותפת – הניסוח המדוייק בהודעה שפרסמה פולקסווגן הוא an integrated automotive group with Porsche led by Volkswagen, "קבוצת רכב משולבת עם פורשה, בהנהגת פולקסווגן". השלמת העסקה המורכבת צפויה להתרחש ב-2011, בכפוף לאישורים ותהליכים שונים שצריכים להתבצע עד אז, כאשר חברת האם פורשה SE עצמה מיועדת להתמזג עם פולקסווגן. בנוסף לאותם 42%, חברת בת נוספת של פורשה SE, "פורשה הולדינג" הענקית המבוססת בזלצבורג, תמכר גם היא לפולקסווגן החל מ-2011 תמורת יותר מ-3.5 מיליארד אירו. מדובר בחברת סחר הרכב הגדולה באירופה, אשר פעילה בתחומים שונים ב-13 מדינות במזרח אירופה ו-5 מדינות במערב אירופה וכן בסין.
כצעד נוסף בתהליך שיוביל בסופו של דבר למיזוג ימונה מנכ"ל פולקסווגן מרטין וינטרקורן, החל מאמצע ספטמבר הקרוב, ליו"ר חבר המנהלים של פורשה SE.
רשמית: פולקסווגן רוכשת 42% מפורשה
צילום: מנהל
סיבה לחייך: מרטין וינטרקורן (משמאל) עם פרדיננד פייש, האיש החזק בפולקסווגן

פולקסווגן מצהירה כי עצמאותה של פורשה כיצרן תשמר בכל מקרה.
פורשה SE נמצאת בשלב מתקדם של מו"מ למכירת חלק ניכר מאופציות-המניות בפולקסווגן שברשותה לקאטאר. פורשה SE מחזיקה בכ-51% ממניות VAG, והעסקה המדוברת תהפוך את קאטאר לבעלת המניות השלישית בגודלה בפולקסווגן עם נתח של כ-17%.
מימוש העסקה בין פולקסווגן לפורשה בשלבה הראשוני הנוכחי מותנה באישור הבנקים של פורשה, בעלי החוב העיקרי של החברה, ובסגירת העסקה עם קאטאר. המיזוג הסופי בין פורשה SE לפולקסווגן יתרחש רק לאחר שפורשה SE תגיע ליציבות כלכלית ומותנה בין בביצוע העסקאות המוזכרות לעיל. במידה והמיזוג לא יתרחש, מתחייבת פורשה SE למכור לפולקסווגן את יתרת מניותיה בפורשה AG, לפי אותו חישוב ערך-שוק שקבע את היקף העסקה הנוכחית של 42% – לפיו שווה פורשה כ-12.4 מיליארד אירו, אגב.