אחרי סדרת דגמי התצוגה האגרסיביים למראה של סוזוקי (קיזאשי 1 בתצורת קופה, קיזאשי 2 בדמות קרוסאובר וקיזאשי 3 במראה מכונית סדאן), ובעקבות הרצון של החברה לקבוע דריסת רגל בשוק המכוניות המשפחתיות הגדולה (סמגנט D), חשפה סוזוקי את הקיזאשי בגרסתה המוכנה לייצור. עבור סוזוקי מדובר בחשיפת משפחתית גדולה ראשונה.
סוזוקי מגדירים את הקיזאשי (קדימון ביפנית) כסדאן ספורטיבית ומכוונים אותה גבוה אל מול הונדה אקורד, מאזדה6 ובשווקים מסויימים גם מול טויוטה קאמרי. הממדים דומים למדי למתחרות: 465 ס"מ אורך (כ-16.5 ס"מ פחות מהקאמרי למשל) ו-280.5 ס"מ בין הסרנים (ארוך ב-3 ס"מ מהקאמרי).
המכונית תוצג עם שלושה מנועים – 2.3 ליטר ו-3.6 ליטר לוגמי בנזין ו-2.0 ליטר מוזן סולר – בהספקים שנעים בין 180 כ"ס ל-"כ-300" על פי הצהרת סוזוקי. תיבת הילוכים אוטומטית רציפה תוצע כסטנדרט לצד תיבת הילוכים ידנית בת שש מהירויות כאשר הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים. אגב, בדגמים הבכירים תוצע המכונית גם עם הנעה לכל הגלגלים, מה שמסביר את תעלת ההינע הבולטת בצילום הצד של תא הנוסעים.

מבחינה עיצובית, סוזוקי לא חשבו מחוץ לקופסה כפי שעשו עם מכוניות התצוגה. החזית בהחלט מרשימה אולם לטעמנו קצת קרובה מדי למשפחתית הקומפקטית שלה (SX4). המראה מהצד שגרתי ומאחור הפנסים וצמד המפלטים בצידי הפגוש אינם ייחודיים כפי שניתן היה לצפות. כך גם בכל האמור לגבי תא הנוסעים – עיצוב מרנין אולם אינו חורג מהמקובל ומהצפוי. אולי מדובר בנוסחה מצליחה שאין צורך להמציא מחדש (שוב, ראו טויוטה קאמרי).

קיזאשי תיוצר במפעל חדש לגמרי ביפן ותשווק החל מתחילת 2010 בארה"ב. לאירופה ככל הנראה היא תגיע במהלך אותה שנה אחרי הצגת דגמי האצ'בק וסטיישן. ואצלנו?
בעבר 'מכשירי תנועה', היבואנית, הראתה נכונות לייבא את המכונית וכך גם הפעם; הקיזאשי תגיע אלינו בתחילת השנה הבאה.