רוני רנר בקפיצת השיא דאז, יולי 2008לשמחתנו הרבה, המין האנושי הוא רב גיוונים (לשמחתנו, כי אחרת היה קצת משעמם כאן, לא?). יש ויש. אימרה אנגלית אומרת It takes all sorts to make a world. ואחרי הפתיחה הפילוסופית-משוה הזו, אנו שמחים להציג בפניכם שניים מאלו שנמצאים הרחק בקצה במנעד התכונות והאופי האנושי. שניים שהמילה "אקסטרים" פשוט לא מספיקה כדי לתאר אותם, כאלו שהמילה "פחד" כנראה לא נמצאת בלקסיקון שלהם, כאל ושמחפשים כל הזמן איך לדחוף את הגבולות ובעצם לנפץ אותם. שניהם רוכבי אופנוע, ונמנים בגדול על הזן שנקרא "פריסטייל" – פעלולים בסגנון חופשי.
רובי מאדיסון האוסטרלי, בן 28, הוא אחד השמות המוכרים ביותר בעולם האקסטרים. לתודעה הכלל-עולמית הוא זינק – תרתי-משמע – בלאס-ווגאס ב-31 בדצמבר 2007, כאשר שבר את השיא העולמי (דאז) לקפיצה למרחק עם אופנוע במסגרת אירוע מיוחד של "רד בול". בדיוק 40 שנה אחרי ש"איוול" קניבל ביצע את קפיצתו המפורסמת מעל המזרקות של מלון סיזרס פאלאס, דילג מאדיסון למרחק של 98.4 מטרים, רשם שיא חדש בספר גינס והותיר את העולם משתאה. הנה הקפיצה.

מספר חודשים לאחר מכן שבר מאדיסון את שיאו-שלו כאשר קפץ במלבורן שבאוסטרליה למרחק של 107 מ', ומאז כבר איבד אותו לרוכב האמריקני רייאן קייפס שקפץ למרחק של כמעט 119 מטרים. אבל ב-31 לדצמבר 2008 שב מאדיסון והוכיח כי בכל הקשור לפעלולים עוצרי-נשימה, פשוט אין לו מתחרה. באירוע חוזר של "רד בול", שוב בלאס ווגאס, הימם מאדיסון את הצופים כאשר דילג לגובה של כ-30 מ' כדי לנחות על גג "שער הנצחון" (העתק, לא מקורי) במלון פריז לאס ווגאס – ולאחר מכן קפץ חזרה למטה. הנה הביצוע המדהים, ואני מבטיח לכם שתרצו לצפות בו שוב ושוב.

רוני רנר (Ronnie Renner) האמריקני הוא רוכב פריסטייל מוכר המתחרה דרך קבע באירועים השונים ברמה העולמית הגבוהה ביותר. אבל התמחותו העיקרית היא בקפיצה לגובה – והוא מחיזק בשיא בסגנון מיוחד, Quarterpipe. בקליפ המופיע כאן הוא מגיע לגובה דמיוני של כ-18 מ' – כשהוא הפוך, ראש למטה וגלגלים למעלה. פשוט עוצר נשימה. באותו זמן, ביולי 2008, היה זה שיא עולמי חדש; לפני מספר ימים שיפר רנר את שיאו שלו כאשר דילג לגובה של כ-25 מ', אך אנו נסתפק בוידאו המראה את שיאו הקודם. אין גבול ליכולת ולאומץ האנושיים.