גרסת R דיזייןמסתבר שבוולוו ישראל לא אוטמים אוזניים ומקשיבים לביקורות שטענו שרכב הפנאי הקטן שלהם, ה-XC60, קצת פחות ספורטיבי מהמתחרים מבית אודי, אינפיניטי וב.מ.וו. ולכן תוך זמן קצר הם מתכוונים להציע גרסה ספורטיבית וממוקדת יותר ל-XC60 המוכר. מדובר כמובן בגרסה שמכונה 'R דיזיין' והיא חלק ממשפחה גדלה והולכת של מהדורות סמי-ספורטיביות במבחר של וולוו.

מכיוון שכוח לא חסר לרכב הפנאי של וולוו הרי שבאופן מעניין תוצע הגרסה הספורטיבית עם אותו מנוע T6 מוכר, מוגדש ומאוד חזק (3.0 ליטר עם 285 כ"ס). השינויים שתביא גרסת ה-R מזכירים במשהו את ה-'S ליין' של אודי שנוגע יותר לרמת הגימור. בוולוו תכלול מהדורת ה-R שינויים קוסמטיים לחוץ (חישוקים, מפלטים) כמו גם לפנים (גוונים, מושבים, כיתובי R דיזיין) כך שגם תא הנוסעים ייראה ייעודי יותר.
מתחת לעור תזכה המכונית השוודית לכיול ספורטיבי יותר למערך המתלים, עם הקשחת מתלים וחיזוק המרכב. בוולוו מבטיחים גם שינוי למנגנון ההיגוי שאמור להפוך ישיר יותר.

ההשוואה לגרסאות ה-S של אודי אינה מקרית שכן זו תשובתה של וולוו לגרסאות ה-S של האודי אשר זוכות בארץ לביקוש ער. המחיר טוענים בוולוו – כמו בכל מבחר ה-XC60 – יהיה תחרותי למדי.