חברת Velozzi האמריקנית (וולוזי? וולוצי?) מקליפורניה מדברת צפוף וגבוה. זה התחיל לפני יותר משנה עם הצהרות אודות מכונית-על חשמלית עימה בכוונתה להתמודד בתחרות X-Prize (המיועדת למכוניות חסכוניות/נקיות וכו', שיהיו ברות-ייצור ויוכלו להשיג צריכת דלק של לפחות 100 מייל לגלון – דהיינו, מעל 40 ק"מ/ל'). אותה מכונית היתה אמורה להיות חשמלית מסוג פלאג-אין, עם מטען נישא צמוד בדמות מיקרו-טורבינה.
הולכים סולו
צילום: מנהל
את זה הם "עשו" קודם

מאז לא שמענו יותר מדי על אותה מכונית, אם כי לא מכבר הכריזה החברה המארגנת את תחרות X-פרייז כי ולוצי אכן בין העשרות הרבות של המתמודדות הרשמיות. אבל עכשיו חושפת החברה האמריקנית את הדגם הבא שלה (עוד לפני שראינו במציאות משהו מהדגם הראשון, אבל בואו לא נהיה קטנוניים). מדובר בקרוסאובר העונה לכינוי Solo, ולפי החברה יצוייד במערכת הנעה דומה לזו שעליה דובר לגבי מכונית-העל. במלים אחרות: הנעה חשמלית עם טעינת פלאג-אין בתוספת מטען און-בורד מסוג מיקור-טורבינה. נתונים טכניים? בואו לא נגזים. אבל החברה כן מצהירה על אותה צריכת דלק של 100 מייל לגלון, יכולת האצה מ-0 ל-60 מייל/שעה ב-6 שניות, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. כל זאת, בין היתר בזכות היות הקרוסאובר המדובר "קל-משקל". כמה קל? גם את זה לא מגלים לנו, ומסתפקים בהצהרות על שיטות-ייצור חדשות ומהפכניות, ועל מודולריות גבוהה הנובעת משימוש בחומרים חדשניים קלים במיוחד.
בצד הוזיאולי עלינו להסתפק בינתיים בעיבוד-מחשב אחד ויחיד המופיע כאן. נו, שיהיה (במלוא מובן המילה, במקרה זה. אנחנו באמת מקווים שהדבר הזה יהיה, פעם).