בסוף 2009 תפרוש ב.מ.וו מפעילותה בפורמולה 1. הודעה רשמית זו פורסמה אתמול והכתה בהלם את עולם הפורמולה 1.
ב.מ.וו "מסדרת מחדש" את פעילות הספורט המוטורי שלה ובמסגרת זו אין עוד מקום לפורמולה 1, שכן בכוונת החברה להתרכז בפעילות ספורטיבית עם מכוניות הקרובות לייצור סדרתי – ולפנות משאבים לפיתוח תחום התחבורה ה"ירוקה" ובכלל פיתוח טכנולוגיות חדשות.
ב.מ.וו פורשת מפורמולה 1!
צילום: מנהל
רוברט קוביצה

ב.מ.וו החלה לפעול בפורמולה 1 כספקית מנועים לבראבהם בין 1982 ל-1985, תקופה מוצלחת שהבניה מספר נצחונות ותואר אליפות אחד עם נלסון פיקה ב-83'. לאחר עוד עונה עם בנטון הפסיקה ב.מ.וו את מעורבותה בפורמולה 1 עד שנת 2000, כאשר חזרה כספקית מנועים לקבוצת וויליאמס. בסך הכל השיגה ב.מ.וו כספקית מנועים 19 נצחונות ו-33 עמדות פול, עד שב-2006 נטלה את קבוצת סאובר השוויצרית והפכה אותה לקבוצת-מפעל רשמית – ומצליחה. ב-2007 סיימו נהגי ב.מ.וו ניק היידפלד ורוברט קוביצה במקומות 5 ו-6 והקבוצה דורגה שלישית בטבלת היצרנים אחרי פרארי ומקלארן – מקום שהפך לשני אחרי שקבוצת מקלארן נושלה מכל נקודותיה. ב-2008 שוב דורגה הקבוצה שלישית. קוביצה השיג עמדת-פול ראשונה לקבוצה ולאחר מכן נצחון בכורה בגרנד פרי קנדה (בעוד היידפלד מסיים שני באותו מירוץ). קוביצה דורג רביעי בתום העונה עם אותו מספר נקודות כמו קימי רייקונן במקום השלישי, והיידפלד סיים שישי. אבל כמו קבוצות מובילות אחרות, עונת 2009 הביאה עימה שינויים ומהפכים ותפסה את ב.מ.וו עם הדיפיוזר למטה... ב.מ.וו הפכה לקבוצת תחתית. היידפלד וקוביצה השיגו ביניהם רק 8 נקודות עד עתה ומדורגים במקומות 13 ו-15 בטבלת הנהגים.
ב.מ.וו פורשת מפורמולה 1!
צילום: מנהל
ניק היידפלד

התוצאות המאכזבות העונה הן בוודאי אחד הגורמים שסייעו להחלטת הפרישה, כמו גם כמובן המצב הכלכלי הכלל-עולמי. ובכל זאת ההכרזה על הפרישה היתה לחלוטין בלתי צפויה כפי שהתבטא נהגה ניק היידפלד – ומאכזבת עבור כל אוהדי פורמולה 1, שכן זהו היצרן הגדול השני בתוך פחות משנה (אחרי הונדה, כמובן) שפורש מהסדרה היוקרתית. המשמעות היא שבתום העונה הנוכחית ישארו רק שלושה יצרני רכב עם מעורבות מלאה בפורמולה 1 – פרארי, טויוטה ורנו – ומרצדס כספקית מנועים.
בכל מקרה בכוונת ב.מ.וו להמשיך כרגיל את עונת 2009 ולסיים אותה בצורה הטובה ביותר האפשרית.
חשוב לציין גם כי אין בהודעת הפרישה כדי לציין סוף פסוק לקבוצה עצמה: כבר ראינו כיצד קבוצת הונדה עוברת לידיים אחרות לאחר פרישת היצרן, הופכת לברון GP – קבוצה אשר מוליכה כיום את דירוגי הנהגים והיצרנים...