פליפה מאסה בן ה-28 מברזיללואיס המילטון ניצח בצורה מבריקה בגרנד-פרי ההונגרי ושבר בכך בצורת ניצחונות ארוכה. זהו הניצחון הראשון העונה של אלוף העולם 2008 ושל מקלארן, אחרי פתיחת עונה מזעזעת מבחינתם. המילטון אותת על כוונותיו בהקפות הדירוג כאשר השיג את המקום הרביעי. ראשון בהקפות הדירוג היה אלוף 2006, פרננדו אלונסו בתצוגה מפתיעה של רנו. וביניהם נמצאו הצמד של רד-בול.
פתיחת המרוץ מצאה את המילטון מצליח לטפס למקום השני, אחרי אלונסו, עם זינוק מצוין. שלישי התמקם מרק וובר ואחריו קימי ראיקונן בפרארי המשתפרת אף היא. אלא שההפתעה של אלונסו הסתיימה מהר מדי, כאשר בעצירת התדלוק המוקדמת הורכב הגלגל הקדמי הימני באופן לקוי והוא התפרק על המסלול.
המילטון שנטל את ההובלה פתח פער גדול על וובר שאיבד את ההובלה בעצירת התדלוק לראיקונן (הוא כמעט התנגש בו ברחבת הטיפולים בניסיון להקדים אותו). רביעי סיים ניקו רוזברג לפני הייקי קובליינן במקלארן השנייה וטימו גלוק בטויוטה.
סבסטיאן ווטל שפתח מהמקום השני סבל מאירוע רצוף פגיעות ותקלות ולבסוף פרש. בכך לא הצליח הנהג הבכיר של רד-בול לנצל את המירוץ הבינוני של בראון עם מקום שביעי לבאטון ועשירי לבאריקלו. הוא גם איבד את המקום השני בדירוג הכללי לבן קבוצתו וובר. ואולם ייתכן שהבשורה הגדולה של המירוץ היא החזרה של הקבוצות הגדולות – מקלארן ופרארי.

מאסה: התנגש בקיר ב-200 קמ"ש
על ההישג של פרארי ועל המירוץ כולו העיבה פציעתו הקשה למדי של פיליפה מאסה הברזילאי במקצה הדירוג אתמול (שבת). במהלך המקצה השתחרר קפיץ ממכוניתו של רובנס באריקלו, שנהג לפני מאסה, ופגע בצדה השמאלי של קסדתו. מאסה שבאותה עת דהר במהירות גבוהה מ-200 קמ"ש, כנראה איבד את הכרתו מעוצמת המכה. מדוע רק כנראה? כיוון שהוא אומנם הצליח לבלום, אך לא להסיט את ההגה. התוצאה: התנגשות חזית בקיר הצמיגים.
מצבו של מאסה בן ה-28 יציב, אך הוא עדין נמצא בסכנת חיים.

גרנד פרי הונגריה, תוצאות המרוץ:
1. לואיס המילטון, מקלארן, 10 נק'
2. קימי רייקונן, פרארי, 8 נק'
3. מארק וובר, רד-בול, 6 נק'
4. ניקו רוזברג, וויליאמס, 5 נק'
5. הייקי קובליינן, מקלארן, 4 נק'
6. טימו גלוק, טויוטה, 3 נק'
7. ג'נסון באטון, בראון, 2 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה, נקודה אחת

אליפות הנהגים אחרי 10 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 70 נק'
2. מארק וובר, רד-בול, 51.5 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 47 נק'
4. רובנס באריקלו, בראון, 44 נק'
5. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 25.5 נק'
6. יארנו טרולי, טויוטה, 22.5 נק'
7. פליפה מאסה, פרארי, 22 נק'
8. לואיס המילטון, מקלארן, 19 נק'

אליפות היצרנים אחרי 10 מרוצים:
1. בראון, 114 נק'
2. רד-בול, 98.5 נק'
3. פרארי, 40 נק'
4. טויוטה, 38.5 נק'
5. מקלארן (מרצדס), 28 נק'
6. וויליאמס (טויוטה), 25.5 נק'
7. רנו, 13 נק'
8. ב.מ.וו, 8 נק'