נהג המרוצים האוסטרלי מרק וובר עשה היסטוריה בגרנד פרי הגרמני, כאשר השיג את הניצחון הראשון בקריירת המרוצים הארוכה שלו. וובר שהיה המהיר בהקפות הדירוג הקדים את סבסטיאן ווטל חברו לקבוצת רד-בול המשתפרת שהשיגה במירוץ שנערך היום, ניצחון כפול שני ברציפות.

אבל למרות הכל, המירוץ בנורבורגרינג היה דרמטי למדי עבור וובר. הוא אמנם פתח מהעמדה הבכירה, אך בזינוק הפסיד את ההובלה לרובנס באריקלו במכונית של בראון. ואם לא די בכך פגיעה של וובר בבאריקלו לפני הפניה הראשונה גררה עונש של מעבר ברחבת הטיפולים. למרות זאת, באותם רגעים נראה מצבו של באריקלו מבטיח. אבל אחרי עצירת התדלוק באריקלו איבד זמן רב מדי מאחורי פליפה מאסה, בפרארי, וסבל מתקלה (נדירה למדי בבראון) במהלך עצירת התדלוק, שעכבה אותו.
ג'נסון באטון, המוביל באליפות ונהגה השני של קבוצת בראון, פתח מהמקום השלישי אך זינוק מהוסס מיקם אותו בשלבים הראשונים מאחורי הייקי קובליינן במקלארן למשך חלקו הראשון של המירוץ. הוא הפסיד בכך זמן יקר.
בסופו של דבר היו המכוניות של רד-בול על הגובה עם ניצחון כפול כאשר במקום השלישי הצליח לסיים מאסה המפתיע בזכות מאבקים הרואיים כמעט. רביעי סיים ניקו רוזברג בוויליאמס לפני, באטון שעבר את באריקלו בעצירה האחרונה, פרננדו אלונסו ברנו וקובליינן.

המילטון, אלוף העולם, התייצב לאירוע עם מכונית חדשה והשיג תוצאה מעודדת במקצה הדירוג. ואולם אחרי זינוק מצוין הוא סבל מתקר והדרדר לאחור. באטון עדיין מוביל את האליפות בהפרש גדול (21 נק') אבל בין ווטל שבמקום השני, וובר ובאריקלו מפרידים רק שלוש נקודות. וכאשר רד בול נראים כה טוב העונה הזו בהחלט נפתחת.

גרנד פרי גרמניה, תוצאות המרוץ:
1. מארק וובר, רד-בול, 10 נק'
2. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 8 נק'
3. פליפה מאסה, פרארי, 6 נק'
4. ניקו רוזברג, וויליאמס, 5 נק'
5. ג'נסון באטון, בראון, 4 נק'
6. רובנס באריקלו, בראון, 3 נק'
7. פרננדו אלונסו, רנו, 2 נק'
8. הייקי קובליינן, מקלארן, נקודה אחת

אליפות הנהגים אחרי 9 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 68 נק'
2. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 47 נק'
3. מארק וובר, רד-בול, 45.5 נק'
4. רובנס באריקלו, בראון, 44 נק'
5. פליפה מאסה, פרארי, 22 נק'
6. יארנו טרולי, טויוטה, 21.5 נק'
7. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 20.5 נק'
8. טימו גלוק, טויוטה, 13 נק'

אליפות היצרנים אחרי 9 מרוצים:
1. בראון, 112 נק'
2. רד-בול, 92.5 נק'
3. טויוטה, 34.5 נק'
4. פרארי, 32 נק'
5. וויליאמס (טויוטה), 20.5 נק'
6. מקלארן (מרצדס), 14 נק'
7. רנו, 13 נק'
8. ב.מ.וו, 8 נק'