עסקת ענק בשוק הליסינג. קבוצת "קרסו" חתמה אמש על הסכם לרכישת חברת הליסינג "אמפא ליס" בשליטת אמפא-קפיטל של שלומי פוגל, תמורת כ-50 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

אמפא-ליס היא חברה בגודל קטן-בינוני, שלרשותה צי של כ-6000 כלי רכב, רובם בליסינג מימוני וחלקם בליסינג תפעולי. הרכישה היא הצעד הישיר ביותר עד כה של קבוצת קרסו לתחום הליסינג.

עד כה הפעילה החברה אופרציית ליסינג מימוני בהיקף של כ-1,000 כלי רכב. בענף מעריכים כי קרסו, שלרשותה נזילות גבוהה מאד, תשאף למחוק את האג"ח של אמפא-ליס מהמסחר בבורסה ותהפוך אותה לחברה פרטית לגמרי.

בענף אומרים היום כי מדובר בשינוי במאזן הכוחות בין ענף הליסינג ליבואני הרכב אך מציינים כי מדובר בשינוי מתבקש. גורם בכיר בענף, שסירב להיחשף, אמר כי "בשנה האחרונה הפכו יבואני הרכב ל"בנקים" שממנים את חברות הליסינג באשראי ארוך טווח, כדי שיקנו מהם כלי רכב.

במצב כזה מדובר בהעברת כסף מכיס לכיס והשליטה הישירה בחברת ליסינג היא מתבקשת". יצוין כי יבואני רכב רבים שולטים כיום באופרציות ליסינג עצמאיות. חברת לובינסקי מפעילה את חברת הליסינג "פריים ליס" שבבעלותה המלאה; חברת כלמוביל מחזיקה -50% מחברת הליסינג "דביס"; חברת "מאיר" שולטת בחברות הליסינג "הרץ" ו"אופרייט ליס" ואילו UMI מחזיקה בבעלות עקיפה, דרך קבוצת קרדן, בחברת הליסינג "אוויס".

לדברי יואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו: "במסגרת הרחבת פעילות הקבוצה רכשה קרסו את אמפא ליס המתמחה בליסינג לפרטיים וללקוחות עסקיים קטנים. באמצעות הרכישה הופכת קבוצת קרסו לשחקן משמעותי בתחום הליסינג המימוני".