גלפין צ'לנג'ר Vapor
לדודג' צ'לנג'ר בשחור-מט דרמטי קוראים Vapor, 'אדים'. שמה של המוסטנג הלבנה הוא X-1. שתיהן נבנו על ידי סדנה אמריקנית בשם Galpin – ושתיהן מיועדות לשמש ככלי-שיווק. עבור מי? עבור חיל האוויר האמריקני. לא פחות ולא יותר. המכוניות הללו מיועדות להשתתף במסע נייד שתכליתו לשווק לצעירי ארה"ב את חיל האוויר. הן יערכו ביקורים בחסות חיל האוויר בבתי ספר, באירועים מוטוריים כולל סדרות מירוצים מובילות, ובכלל יתרמו לתדמית של חיל האוויר באופן שעבורנו נראה לא פחות מדמיוני.
הסדנה המדוברת אינה בדיוק אלמונית. מדובר בבסיס-הבית של סדרת הטלביזיה הפופולרית של MTV, "פימפ מיי רייד", ובסדנה שבנתה את המכונית הטלביזיונית "קיט" בגלגול החדש של סדרת הטלביזיה "נייטריידר". למרות זאת, הסדנה בהחלט התלהבה לקבל הזמנה יוצאת-דופן מצד קליינט יוצא דופן.
המוטיב בשתי המכוניות הוא קדמה טכנולוגית – נושא שיתפוס מקום חשוב במסע השיווק המדובר של חיל-האוויר. המוסטנג X-1 הלבנה כוללת, למשל, תא נהג דרמטי שעוצב כקוקפיט של מטוס-קרב, כולל מושב בודד באמצע, ג'ויסטיק (לא ברור למה הוא מיועד) והגה נסתר הנשלף בעת הצורך. לוח המחוונים כולל צג מגע ומערך החיישנים כולל אמצעי ראיית-לילה תרמיים. את ההנעה מספק מנוע V8 בנפח 4.6 ל' שטופל כדי להפיק 500 כ"ס.
הטובים לטיס?!
צילום: מנהל
אצל הצ'לנג'ר Vapor, הצביעה בשחור-מט איננה גימיק – לפי ההודעה הרשמית לעיתונות, מדובר בצבע "חמקן" בולע רדאר. מוטיב החמקנות כולל גם מערכת פליטה הניתנת להשתקה כמעט מוחלטת – או פתיחה לשחרור מלוא הספק המנוע. גם כאן נמצא תא דמוי-מטוס, הפעם דו מושבי עם הגאים חתוכים מול שני המושבים, צגים תעופתיים ושלל מערכות כמו תצוגה עילית על השמשה הקדמית (כולל של אמצעי ראיית לילה),
ניתן לצפות בהליך הבנייה של שתי המכוניות ולהוריד תמונות נוספות באתר הרשמי (!) של חיל האוויר, בכתובת https://www.airforce.com/supercar.