מאזדה 3 החדשה יוצאת לדרך בארץ וכאשר מדובר במכונית כזו כל מילה כמעט מיותרת. חשיבות המכונית הזו, ששלטה בשוק הרכב המקומי באופן מוחלט מאז הוצגה בסוף 2003, היא ברורה. שיווקה בארץ מתחיל שבועות ספורים לאחר יציאתה לדרך באירופה.

כפי שסיפרנו בעבר הרבה הפתעות אין בהשקת המבחר המקומי. ההיצע ושמות הגרסאות דומים למה ששווקו בדלק מוטורס בדגם היוצא: זה אומר שה-3 החדשה תוצע בגרסאות ה-4 וה-5 דלתות עם שני מנועים (1.6 ליטר ו-2.0 ליטר) ובשלוש רמות גימור, אקטיב (סדאן בלבד) לציי הרכב, 'קומפורט' המצוידת יותר ו'ספיריט' (עם מנוע ה-2.0 ליטר). כל הגרסאות תצויידנה ב-6 כריות אוויר ותקבלנה  כעת גם בקרת יציבות ומחשב דרך. ואולם, בניגוד לעבר, גרסת האקטיב לא תכלול בקרת אקלים. גרסת הקומפורט תוצע כרגיל גם עם חישוקים קלים ותפעול מההגה למערכת השמע וכעת גם עם קיפול חשמלי למראות. הספיריט תוצע עם מערכת שמע משודרגת וגג נפתח.

מאזדה 3 שומרת על מחירים דומים ביותר לתג התחרותי שסייע כל כך לקודמתה. למעשה ההבדל היחיד יהיה תוספת המע"מ שעלה החודש באחוז. ולכן יחלו המחירים מאזור ה-122,500 לגרסת הקומפורט ו-134,000 לגרסת הספיריט (גרסאות ה-5 דלתות תהיינה יקרות ב-2000 שקלים). גרסת האקטיב אמורה גם היא לשמור על מחירה (115,000 שקלים) ואולם התג הסופי יפורסם עם תחילת שיווקה בסוף החודש.

כזכור מוצעת המאזדה 3 עם מנוע ה-1.6 ליטר שהספקו ירד קלות מ-107 ל-105 כ"ס. באופן מעניין ולמרות ירידה במשקל מציינת מאזדה נתון האצה ל-100 קמ"ש נחות מבעבר (13.1 לעומת 12.4 ש'). מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס משודך כעת לתיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים וגם כאן ירד מעט ובאופן תמוה נתון ההאצה (10.4 לעומת 9.9 ש').