המועד הרשמי להצגת היגואר XJ הבאה הנו ה-9 ביולי, כידוע, כחמישה חודשים לפני תחילת המכירה המתוכננת לסוף 2009. בכדי לשמור על גחלת העניין בוערת, שחררה החברה תמונות במבט על של המכונית החדשה (ראו תמונות) וכן שני סרטוני וידאו - האחד כטיזר לעיצוב החיצוני והשני החושף את העקרונות אשר הנחו את המעצבים והמהנדסים בבחירת החומרים ובעיצובים.

אין ספק כי מהמעט שניתן ללמוד אודות ה-XJ הבאה ברור שביגואר משנים כיוון גם בקטגוריה הבכירה שלהם, בדומה למהלך שבוצע עם המעבר מה-S-Type ל-XF; יגואר הפכה לשם נרדף לשמרנות (לבטח עיצובית), מסורת וייחוד, דבר שתרם לבניית קהל חובבים יציב וקבוע, אך לא ממש גדל ומתפתח... ביגואר ברור היה שבכדי לפרוץ מנישת רוכשי ה-XJ המוכרים ולהגיע לקהל רחב יותר (כזה שאולי ירצה לרכוש S-קלאס, סדרה 7 או A8 – לא בדיוק מכוניות רטרו) יש להתנתק מהקו הקלאסי/שמרני ולשנות כיוון למשהו מתקדם, עתידני, מעודכן וצעיר יותר.

מבחינת העיצוב החיצוני, כפי שניתן ללמוד מהתמונות ומהסרטון, המכונית אכן מתנתקת מהעיצוב הנוכחי השמרני (שלא השתנה מהותית זה 40 שנה!...) , ומציגה קווים זורמים יותר ואופי ספורטיבי. מעצבי הפנים של החברה נתבקשו לתת פרשנות מודרנית ליגואר כפי שיגואר צריכה להיות. אם נשפוט ממראה ה-XF יימשך רענון המראה המזוהה עם יגואר כולל למשל פנס אחורי הממוקם גבוה, כמעט על תא המטען ותפיחה בולטת המדגישה את מכסה תא המנוע. קורה C נראית עלומה (צבועה שחור?!) וגג זכוכית שחור הממלא כמעט את מלוא הגג, לבטח מעל ראשי הספונים מאחור.

את הטענות אשר הוצגו כנגד הדור הנוכחי של ה-XJ, בן נוסף לשושלת בת יותר מ-40 שנה באשר למגוון המנועים הדל והעיצוב החיצוני, שמעו במטה החברה ולקחו לתשומת ליבם. המכונית החדשה תציע מגוון מנועי דיזל ובנזין, בהם את מנוע ה-V6 3.0 ליטרים טורבו דיזל ומנוע הבנזין V8 5.0 ליטרים, עם מגדש על וכ-510 כוח-סוס וגרסה ללא מגדש-על. תיתכן גרסה חזקה אף יותר (גרסת R) בהמשך. גרסה היברידית, כך לפי שמועות המסתובבות ברשת, תוצג שנה לאחר הצגת הדגם הסדרתי ה'רגיל'. תיבת ההילוכים בת שישה הילוכים תאפשר שליטה גם באמצעות מנופים מאחורי ההגה.
הדור הבא של שלדות האלומיניום של יגואר יוצג ב-XJ ויאפשר הורדת משקל, קשיחות מבנית גבוהה וחוזק גבוה מחד ושיפור צריכת דלק ופליטת מזהמים מאידך – כך מבטיחים ביגואר. ההתנהגות של המכונית ויכולתה לפתח תאוצות ותאוטות נשמרת כאשר יחס המשקל לכוח סוס יהיה תחרותי בכל גרסת מנוע, כך לפי יגואר.

יגואר שואפת להמשיך ולשמור על שביעות רצון לקוחותיה השמרנים והחדשים ולהתמודד בהצלחה מול המרצדס S והב.מ.וו. סדרה 7 החדשה. היבואן המקומי לבטח ישמח להציג מתחרה רעננה משלו בשוק היוקרה הישראלי ולשבור "על הדרך" את שיא המכירות של שנת 2008.