קיה סול
גל החידושים הבא של יבואנית קיה לארץ, רי מוטורס, יתרחש בסוף השנה או אף בתחילת 2010.
מדובר בכמה תוספות מעניינות למדי למבחר המקומי כאשר בראש ההיצע של המותג בארץ יתייצב הסורנטו החדש שהוצג לאחרונה בקוריאה וזה עתה דיווחנו לכם גם על השקתו הצפויה מעל לבימות תערוכת פרנקפורט הקרובה. הרכב החדש מייצג שינוי מהותי לעומת קודמו, כאשר הוא נוטש את מבנה השטח הקשוח (שלדה נפרדת) לטובת מרכב אחוד. כמו באירופה גם בארץ יוצע הסורנטו עם חטיבות כוח חדשות: בתחום הבנזין מדובר במנוע ה-2.4 ליטר עם 175 כ"ס (המוכר בבסיסו מהסונטה ומקבוצת קרייזלר-ג'יפ) או ה-2.2 ליטר דיזל שמייצר 200 כ"ס ו-44.5 קג"מ. באמריקה תוצע גם גרסת 3.5 ליטר עם 280 כ"ס. מנועים אלה ישודכו לתיבת ששת ההילוכים האוטומטית החדשה של יונדאי. כל זאת בוודאי הופך את העולה החדש מקוריאה למעניין למדי, בייחוד כאשר המחיר אמור להיות תחרותי.

לצד הסורנטו תגיע לארץ גם הסול שמשווקת באירופה כבר מספר חודשים. הכלי שנע בין פנאי למיניוואן יוצע עם מנוע 1.6 ליטר המוכר מהסיד ותיבה אוטומטית.

אבל, החדשה המעניינת ביותר מבחינת מכירות היא כמובן מחליפת הסראטו, הפורטה, עליה סיפרנו לא מעט בעבר. דוגמא ראשונה אמנם כבר נחתה בארץ אבל לפחות כרגע נראה שהיבואן יעדיף לחכות עם המשפחתית החדשה שלו ולהשיקה בסוף השנה.