מקום ראשון לדייהטסו במותגים, ולסיריון בסופרמיני
חברת הסקרים J.D.Power פרסמה את תוצאות סקר שביעות הרצון ממכוניות חדשות שערכה בשוק הגרמני. הסקר מבוסס על תשובות שהתקבלו מכ-16,000 בעלי מכוניות, אחרי משך בעלות ממוצע של שנתיים, וכולל 27 מותגים ו-113 דגמים.
כרגיל בסקרים אלו, התוצאות מבוססות על ארבעה קריטריונים ראשיים: הדרך בה המכונית מבצעת את תפקידה ומספקת הנאה לבעליה (ביצועים, עיצוב, נוחות ואבזור) תורמת 32% מהציון, איכות ואמינות – 26%, עלויות אחזקה (כולל טיפולים שוטפים, דלק וביטוח) תורמות 22%, ורמת השירות של הסוכנים – 20%.
התוצאות בהחלט מפתיעות. לראשונה מאז נערך סקר זה בגרמניה (מ-2002) התייצבה בראש חברת דייהטסו הקטנה. המקום השני מפתיע עוד יותר: אלפא-רומיאו, מותג שבדרך כלל מדורג בתחתית סקרים מסוג זה, אשר השיג ציון זהה למרצדס והקדים בטיפונת את שני מותגי היוקרה הגרמניים האחרים, ב.מ.וו ואודי.
סקר J.D. Power בגרמניה: דייהטסו ואלפא בראש!
צילום: מנהל
המותגים היפניים הטובים ביותר הם טויוטה ומאזדה, במקומות 5 ו-6 בהתאמה, כאשר גם הונדה ומיצובישי הצליחו להשיג ציון מעל הממוצע הכללי כפי שניתן לראות בגרף המצורף. מותג דאצ'יה העממי של רנו רשם גם הוא הישג נאה כאשר הצליח להקדים את רנו עצמה (שהתנחמה במקום ראשון מפתיע בקטגורית המשפחתיות הגדולות, עם הלגונה). כל המותגים הצרפתיים השיגו ציונים מתחת לממוצע כמו גם מותגי קוריאה, ואילו בתחתית הרשימה נמצאות פיאט, שברולט, ואחרונה מכולם – סמארט.
יש לציין כי שני מותגים שהיו צפויים להשיג ציונים גבוהים ולהתברג במעלה הרשימה, לקסוס ופורשה, לא נכללו בתוצאות שפורסמו בשל מדגם קטן מדי. מאותה הסיבה לא נמצא את לנד רובר, סובארו, קרייזלר וסאאב ברשימה.
סקר J.D. Power בגרמניה: דייהטסו ואלפא בראש!
צילום: מנהל
בדירוג הדגמים זכתה המרצדס CLK בציון הגבוה ביותר, לפני ב.מ.וו Z4 ו... ניסאן קשקאי. בקטגוריות השונות זכתה טויוטה אייגו במקום הראשון בסגמנט המכוניות העירוניות. פרט משעשע הוא שסיטרואן C1, המיוצרת על אותו בסיס מכני ובאותו פס ייצור (כמו גם פיז'ו 107 המשווקת אצלנו) דורגה שלישית בלבד. דייהטסו סיריון היא הסופרמיני הנבחרת, טויוטה קורולה היא המשפחתית המובילה, המשפחתית הגדולה המועדפת היא רנו לגונה כאמור – אין אף מכוניות גרמנית על הפודיום בקטגוריה זו! – ואילו מכונית היוקרה הנחברת היא מרצדס E-קלאס. ה-CLK מביאה עוד מקום ראשון למרצדס (היחידה עם שני מקומות ראשונים) בקטגוריית הספורטיביות, סקודה מנצחת בקטגוריית המיניוואן עם הרומסטר, ובסגמנט הפנאי הקשקאי המפתיע גובר בפער ניכר על מרצדס M-קלאס ו... יונדאי טוסון.