חברת רנו תחשוף בתערוכת הרכב הבין-לאומית של פרנקפורט בספטמבר אב-טיפוס מוכן לייצור של המכונית החשמלית "הישראלית". המכונית, שתיוצר בשלב הראשון עבור פרויקט "בטר פלייס", מבוססת על מכונית הדור החדש של המגאן-סדאן שתכונה "פלואנס".

היא מצוידת בסוללה, שממוקמת בצמוד לגב המושב האחורי ובפתח לטעינה ופריקה מהירה של הסוללות שממוקם בתחתית תא המטען. שם המותג של רנו לשיטת הטעינה המהירה יהיה "Quick-Drop". המכונית תתאפיין במספר סממני עיצוב חיצוניים ייחודיים לה, שנועדו לבדל אותה על הכביש משאר דגמי הפלואנס. המכונית מיועדת להשקה בישראל במחצית השנייה של 2011.

במקביל תציג החברה בתערוכה עוד שני אבות טיפוס של מכוניות חשמליות. הראשון הוא דגם חשמלי על בסיס הגרסה הקצרה של המסחרית הקלה "קאנגו". השני הוא מכונית סופר-מיני 5 דלתות על בסיס פלטפורמה B של רנו ניסן, שמשרתת את הרנו קליאו, ניסן NOTE ועוד. המכונית הזו מיועדת בעיקר לאירופה והיא תושק לקראת אולימפיאדת לונדון ב-2012.
רנו תחשוף בספטמבר את ה
צילום: מנהל
רנו תחשוף בתערוכה שלוש שיטות שונות לטעינה של הרכב באנרגיה. הראשונה היא טעינה באמצעות שקע 220 וולט ביתי מקובל, עם 10 או 16 אמפר, שבאמצעותו ניתן לבצע טעינה מלאה בתוך 6 עד 8 שעות. האפשרות השנייה היא טעינה באמצעות מטען תעשייתי מהיר של 400 וולט, עם שקע תלת-פאזי של 32 אמפר. המטען הזה, שיוצב במפעלים, מוסדות או בתחנות החלפה, יוכל לטעון כ-80% מקיבולת המצבר בתוך 30 דקות בלבד. השיטה השלישית היא מערכת ההחלפה המהירה של הסוללות, על פי המתכונת של "בטר פלייס".