לאחר שלא מעט פרטים כבר פורסמו על האופל אסטרה החדשה, ובהמשך לרוחות השינוי העוברות על החברה שהודגמו היטב עם האינסיניה המצליחה, חושפת אופל את תא הנוסעים של האסטרה החדשה. המכונית שעוצבה ע"י מארק אדאמס, מעצבה של האינסיניה, קיבלה מספר דגשים בינהם אווירודינמיות (הצוות בילה 600 שעות במנהרת רוח, לשם המחשה) , לנסיעה שקטה ועיצוב חדש ויוקרתי מבעבר.

נראה כי באופל יצאו למסע למחוזות היוקרה, בדומה למהלך אשר פולקסווגן עשתה לפני יותר מעשור. בכירים בחברה מצוטטים כאומרים שטיב החומרים והעיצוב זכו לתשומת לב יוצאת דופן בפיתוח האסטרה החדשה, מן הסתם המכונית החשובה ביותר עבור אופל בתקופה הזו. פקדים ומתגים ינועו תוך הפעלת לחץ מתון, פני המשטחים יהיו נעימים למגע ועוד ועוד.
רק לאחר ההצגה הרשמית בתערוכת פרנקפורט נוכל להלום בידנו על לוח המחוונים ולחוות דעה על טיב החומרים; אבל, בכדי לחוות דעה על העיצוב מספיק להתבונן בתמונות הרישמיות ששוחררו לרשת תחת הכותרת "ספורטיביות ואלגנטיות" ולראות כי מעצבי אופל עשו עבודה מרשימה. בפני צמד הנוסעים הקדמיים נפרש מוטיב של כנף המחלקת את חלקי התא לשניים ונעה מדיפוני הדלתות דרך לוח המחוונים ועד הקונוסלה המרכזית, כאשר ניתן לבחור באופציה לשני גוונים. משחקי תאורה ברחבי התא, דוגמת בבסיס ידית ההילוכים התואם את צבע התאורה של לוח המחוונים, הנם גימיק נחמד. הקונסולה המרכזית העטופה כרום מצדדיה טומנת בתוכה את מחשב הדרך כולל מסך מידע מלבני, ולא מעט כפתורים, אולי אף יותר מדי, כאשר לוח המחוונים מזכיר את ה'אלפות' של ימינו עם שתי תעלות נפרדות ובאמצע מחווני משנה ליצירת אווריה ספורטיבית יותר.

האסטרה החדשה עושה שימוש בפלטפורמה הגלובלית החדשה של GM – בדומה לשברולט קרוז ששיווקה בארץ החל לאחרונה ובהצלחה. אורכו של בסיס הגלגלים באסטרה עומד על 268.5 ס"מ, – 7 ס"מ יותר מבדור היוצא. גם האורך צמח במידה נכבדת של 17 ס"מ ועומד כעת על 442 ס"מ.

אנחנו כבר יודעים שהאסטרה תציע 4 מנועי בנזין בנפחי 1.4 ו-1.6 ליטרים בהספקים שבין 100 ל-180 כ"ס. מנועי טורבו-דיזל מסילה-משותפת בנפח שינוע בין 1.3 ל-2.0 ליטרים ובהספקים של בין 95-160 כ"ס יוצעו אף הם, כאשר לכולם תשודך כסטנדרט תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות ותהיה אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות.

לא ניתן להקל ראש בתפקידה החשוב של האסטרה-דור-רביעי עבור אופל וחשיבותה כיצרנית מזומנים עבור בעל הבית החדש שלה, מגנה. בניגוד למוכר מהשוק המקומי, בעולם – למרות היותו ותיק למדי – מכר הדור השלישי של האסטרה בקצב מכובד כאשר בחודש מאי לבדו נמכרו כ-28,000 מכוניות חדשות. אמנם כחצי מכמות מכירות הגולף דור שישי אך עדין מכובד למדי. אופל מקווים שתמונה זו תשתנה, מן הסתם. תחילת מכירה צפויה מיד לאחר התערוכה בספטמבר. אלינו היא תגיע, אם בכלל, לקראת תחילת 2010.