השירוקו היא רק אחת המכוניות בקונצרן VAG שנהנית ממנוע ה-1.4 הזוכהאתמול הוכרזו זוכי "מנוע השנה הבינלאומי", אירוע שנערך זו השנה ה-11 בארגון מגזין Engine Technology International. מדובר בפרסים יוקרתיים ונחשבים, כאשר הזוכים נבחרים על-ידי פאנל רב-לאומי של עיתונאי רכב – השנה היו אלו 65 שופטים מ-32 מדינות.
פולקסווגן היא הזוכה הגדולה של הערב. מנוע ה-1.4 TSI "טווינצ'רג'ר", המשתמש במגדש טורבו ומגדש על, זכה במקום הראשון בפרס היוקרתי מכולם – זה הבוחר את המנוע הכללי הטוב ביותר מבין 8 מנצחי הקטגוריות השונות.
ב.מ.וו, שזכתה בפרס המדובר ב-4 השנים האחרונות, נאלצה להסתפק במקום השני לאחר קרב שהיה הצמוד ביותר בתולדות האירוע. זוכה השנתיים האחרונות, מנוע ה-3.0 ל' טורבו, זכה אמנם במקום הראשון בקטגוריית הנפח 2.5 עד 3.0 ל', אך במאבק על הפרס הכולל נכנע למנוע הקטן של פולקסווגן – 350 נקודות לעומת 354!
מנוע השנה הבינלאומי: פולקסווגן 1.4 TSI
צילום: מנהל
נראה כי האג'נדה הירוקה המורגשת כיום ברחבי העולם תרמה להעדפת מנוע קטן המצטיין בצריכת דלק וממעט בפליטת מזהמים. יש לזכור כי אין מדובר במנוע חדש: אותו מנוע בדיוק זכה במקום הראשון בקטגוריית הנפח עד 1.4 ל' בשלוש השנים הקודמות. השנה זכה מנוע ה-1.4 TSI במקום הראשון לא רק בקטגוריית הנפח שלו, אלא גם בקטגוריית המנוע הירוק.
תעשיית הרכב הגרמנית, בכלל, השתלטה על הפרסים. רק טויוטה, עם מקום ראשון בקטגוריה עד 1.0 ל', שברה את ההגמוניה הגרמנית (ופיז'ו-סיטרואן חולקת זכיה עם ב.מ.וו בזכות מנוע ה-1.6 המשותף שלהן).

לפניכם הזוכים בקטגוריות השונות.

מנוע השנה הבינלאומי: פולקסווגן 1.4 TSI
עד 1.0 ל': טויוטה 1.0 ל'
1.0-1.4 ל': פולקסווגן 1.4 TSI
1.4-1.8 ל': ב.מ.וו-PSA 1.6 ל' טורבו
1.8-2.0 ל': אודי 2.0 TFSI
2.0-2.5 ל': מרצדס 2.1 ל' דיזל BlueEfficiency
2.5-3.0 ל': ב.מ.וו 3.0 ל' DI טווין טורבו
3.0-4.0 ל': ב.מ.וו 4.0 ל' V8
מעל 4.0 ל': מרצדס-AMG 6.2 ל' V8
מנוע הביצועים: מרצדס-AMG 6.2 ל' V8
המנוע החדש של השנה: פורשה 3.8 ל' (של ה-911 קאררה S)
המנוע הירוק: פולקסווגן 1.4 TSI