ג'נרל מוטורס הסכימה היום למכור את החטיבה השוודית שלה - חברת המכוניות פושטת הרגל - סאאב, ליצרנית מכוניות העל השוודית קוניגזג שהתמודדה במכרז ביחד עם קרן השקעות נורווגית השותפה בחברה. סאאב היתה ב-20 השנה האחרונות בבעלות GM שרכשה את המותג במקור בכדי להתחרות במרצדס וב.מ.וו וסיימה כחברה המייצרת מכוניות בפלטפורמה זהה למכוניות האחרות של GM כמו אופל.

העסקה נסגרה לאחר שממשלת שוודיה נתנה גיבוי להלוואה בסך של 600 מיליון דולר שניתנה על ידי בנק השקעות אירופאי (EIB).

המכירה של סאאב היא חלק מתוכנית ההתייעלות של GM שפשטה רגל. במסגרת התוכנית מכרה החברה את המותג האמר לחברה סינית מסצ'ואן, את מותג הרכב סאטורן לחברת הרכב פנסקה בארה"ב, ואת המותג האירופי אופל, לתאגיד קנדי-רוסי שהוקם למטרת הרכישה.

סאאב חייבת למחזיקי אג"ח ונושים של החברה כ-1.3 מיליארד דולר. ממשלת שוודיה אמרה כי תגבה את גיוסי החוב הבאים של החברה ותעניק לחברה הלוואת סיוע בסך של כמיליארד דולר בכדי להחזיר את היצרנית השוודית לתזרים מזומנים חיובי עד 2011.

סאאב מעסיקה 4,100 עובדים בשוודיה ומכירות החברה צנחו בשנה שעברה לפחות מ-100 אלף כלי רכב. קוניגזג מייצרת שני דגמים של מכונית על. הדגם הראשון ה-CCX עולה ללקוח כמיליון דולר. הדגם השני ה-CCXR עולה 1.2 מיליון דולר. קוניגזג מייצרת כיום 18 מכוניות בשנה ומעסיקה 45 עובדים והפרשנים מקווים שתצליח למרות הפערים להשתלט על החברה שנמצאת בקשיים.