סאאב 9-5. יש עתיד?
ג'נרל מוטורס ממשיכה לממש נכסים. בעקבות הידיעות מהשבועיים האחרונים אודות מכירת האמר חברה סינית וסאטורן לקבוצת פנסקי, הגיע עכשיו תורה של סאאב. המותג האירופי הקטן הוצב בהליך פשיטת-רגל בפברואר האחרון לאחר ש-GM החליטה שאינה מעוניינת בו עוד. בתקופה האחרונה נודע כי נותרו עוד שלושה מועמדים לרכישת סאאב עימם מתנהלים מגעים – ועכשיו מתגלה כי קבוצת משקיעים נורבגית בראשות יצרנית-האקזוטיקה הקטנה קוניגסג (השבדית, דווקא) היא המועמדת המועדפת, וכי המו"מ קרוב לסיכום. כך מדווחת אתמול הטלביזיה השבדית, מבלי שיהיה לידיעה אישור רשמי בשלב זה. קוניגסג הועדפה בשל היותה יצרנית רכב, ולאחר שהביעה מחויבות להשקעה בסאאב ורענון המותג.
בעקבות האמר וסאטורן: סאאב לקוניגסג
צילום: מנהל
קוניגסג CCX. אל תצפו לראות מכוניות כאלה עם סמל סאאב...

ההיקף הכספי של העסקה אינו ידוע, אך מדובר כנראה על סכום של מאות מיליוני דולרים. לפי הפייננשל טיימס, GM תספק מימון של חצי מיליארד דולר לרוכשים – דהיינו, יותר ממה שישולם לה – סכום אשר יוחזר במידה והבראת המותג תצליח.
גורמים אחרים שהיו מעוניינים בסאאב היו שתי קבוצות השקעה אמריקניות.
בשבוע האחרון הודיעה GM על צעד נוסף שיקטין את היקף הפעילות של הקונצרן וייפטר משומן מיותר. יחידת המשאיות הבינוניות, המייצרת מעין טנדרי-ענק כבדים תחת השמות GMC טופקיק ושברולט קודיאק, תחדל לפעול בסוף יולי אחרי שלא נמצא לה רוכש – לאחר חיפוש של 4 שנים (!). חטיבה זו, שייצרה כ-20,000 כלי רכב ב-2008, אינה רווחית מזה זמן רב. ב-2007 עמדה על הפרק מכירת פעילות זו לחברת המשאיות האמריקנית נאוויסטאר, אך העסקה לא יצאה אל הפועל.