הוועדה הציבורית שמונתה לנושא בחינת הייבוא האישי המליצה לשר התחבורה להטיל שורה של מגבלות על הייבוא האישי ולהדק את האכיפה. כך עולה ממידע, שהגיע לידי 'גלובס'. הוועדה, בראשות השופטת קיי בלאנש, דנה בנושא בשלושת החודשים האחרונים ושמעה עדויות של מומחים וגופי אינטרסים שונים.

לגלובס נודע כי אחת ההמלצות המהותיות של הוועדה היא להגביל את גיל המכוניות, שמגיעות ארצה ביבוא אישי, לשנה אחת בלבד במקום שנתיים. זוהי נקודה מהותית מכיוון שהיא מגבילה משמעותית את ההיצע הפוטנציאלי של כלי הרכב הזמינים לייבוא. ההגבלה לייבוא משומשות בנות שנה בלבד מקטינה משמעותית גם את פוטנציאל הרווחיות של הייבוא האישי, שגדל ככל שהרכב מבוגר יותר ומחירו בחו"ל יורד יותר ביחס למחירון "הישראלי".
מקורות מסרו לגלובס כי במקור תכננה הוועדה למנוע כליל ייבוא של רכב משומש ולאפשר ייבוא של רכב חדש בלבד אולם החלטה זו "מותנה" לבסוף בשל לחצים.

המלצה נוספת של הוועדה היא להגביל את כמות הייבוא האישי משני כלי רכב בשנה לאדם לרכב אחד לשנתיים למשפחה. בנוסף ממליצה הוועדה שורה של המלצות בנושא אכיפת הייבוא האישי, מניעת פרצות והטלת סנקציות פליליות על הפרת התקנות.

במשרד התחבורה עדיין לא חושפים את ההמלצות אולם אומרים כי הן "הוגשו לשר ונמצאות כיום בדיון". יצוין כי לשר התחבורה שמורה הזכות להתעלם מהמלצות או מחלקן, למרות שמשרד התחבורה הוא זה שכינס את הוועדה. עם זאת במשרד התחבורה מאשרים כי כלי רכב המיובאים לארץ בייבוא אישי יצטרכו גם להגיש 'טופס 109', שמאשר בבדיקת מוסך כי השלדה תקינה.