המנוע החשמלי מאפשר גם נסיעה לאחורעל הרעיון אנחנו יודעים מזה זמן רב; למעשה, כבר ביולי 2007 הציגה פיאג'ו גרסה היברידית של ה-MP3, בו מנוע בעירה פנימית בנפח 125 סמ"ק ומנוע חשמלי קטן משתפים פעולה בהנעת הקטנוע (ואם נחפור עוד בארכיון, אזי כבר באפריל 2006 הציגה פיאג'ו לעולם צמד דגמים היברידיים אחרים), אלא שבכדי לסיים את הפיתוח נדרש מימון. בסוף השנה שעברה מודיעה פיאג'ו על גיוס של 150 מיליון אירו, כאשר ה-MP3 ההיברידי הוא הראשון שעל הפרק 'ליהנות' מכך.

לפני שנמשיך, תזכורת קצרה; ה-MP3 הנו קטנוע מהפכני בתצורתו, למען הדיוק – בתצורת ובמבנה המתלה הקדמי שלו; מדובר במערכת מכאנית מורכבת הכוללת צמד זרועות מתלה ושני גלגלים במקום אחד כמקובל, אשר נועדה לספק אחיזה משופרת וכפועל יוצא יותר בטיחות לרוכב בהשוואה לקטנועים סטנדרטיים, בעלי גלגל אחד בלבד מלפנים (ראו איורים מצורפים בגלריה ומשמאל). ה-MP3 נמכר גם בארץ בנפח 250 ו-400 סמ"ק (במחיר החל ב-49,000 וכ-51,000 שקל, בהתאמה), וכמו כן נמכרת ה"אחות" מבית ג'ילרה עם מנוע בנפח 500 סמ"ק, הנקראת Fuoco (החל ב-55,000 שקל).

בשבוע שעבר הוצגה הגרסה הראשונה בפני ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. במקביל מפרסמת פיאג'ו גלריית תמונות ומעט פרטים. שני המנועים יכולים לעבוד ולהניע את הקטנוע בנפרד או, כאשר קיימת דרישה, לשלב כוחות בכדי להעניק את התאוצה הנדרשת. מנוע הבעירה הפנימית משודך כמובן לתמסורת ואריאטור. שימוש מושכל בין שני המקורות מאפשר, לדברי פיאג'ו, תצרוכת דלק נמוכה במיוחד של 60 ק"מ/ל' בממוצע (!) לעומת 26 ק"מ/ל' בגרסה רגילה. גם פליטת ה-CO2 יורדת ביותר ממחצית. החישובים הנ"ל מבוססים על שימוש עירוני אופייני שכולל 65% היברידי, עם שני המנועים, ו-35% על טהרת המנוע החשמלי בלבד.

הרוכב יכול – בהזזת מתג – לבחור בין כמה מצבים שונים. ישנם שני מצבי פעולה היברידיים ושניים חשמליים (אחד החשמליים, כמה פשוט – נסיעה לאחור...), כאשר על פי דרישות הרוכב ומצב המצברים המערכת "יודעת" כיצד לחלק את הנטל בין שני המנועים. בבלימה אגב, נטענים המצברים בחזרה באופן אוטומטי (תוך ניצול האנרגיה הנוצרת בעת הפעולה), ללא התערבות הרוכב, וכמובן שניתן גם לבצע טעינה ממקור חיצוני. המצברים מותקנים מתחת למושב, אך פיאג'ו טוענת שעדיין נותר מקום לקסדה ועוד (קטע שלא כל-כך הצלחנו להבין מתוך עיון בצילומים אותם הוציא היצרן).

מחירו של ה-MP3 ההיברידי צפוי להיות יקר למדי – באזור ה-10,000 אירו באירופה, שם מתחיל עתה השיווק. במקביל מדברות שמועות על כך שהוא צפוי גם להימכר בקרוב בארה"ב.

למגזין פול גז לחצו כאן