אחרי שכבר עודכנתם על טרקטור מונע תא-דלק לא ממש תופתעו לשמוע על ...רכבת סולארית!...

חברת סבינו טכנולוגיות (Sabino Technology Company) מאריזונה מעוניינת לרתום את כוחה של השמש בכדי להניע במהירות של עד 220 מייל לשעה (מעל 350 קמ"ש) את נוסעי הרכבת בין טוסון לבין פיניקס, אריוזנה. זמן הנסיעה יעמוד על 30 דקות קצרות.
אריזונה הנה בין האזורים שטופי השמש הידועים של ארה"ב, כך שהבחירה במדינה זו אינה מקרית, כמו גם היקף אוכלוסיה ההופך פריוקט עתיר הון שכזה לכדאי. לפי החברה, הרצת רכבת על מסילה בכיוון אחד תצרוך 110 מגה-וואט חשמל אשר ייוצר בפנלים סולריים שיונחו מעל המסילה.

למרות הצהרת החברה כי הטכנולוגיה והידע לביצוע הפרויקט זמינים, היא אינה צופה הפעלת הרכבת לפני 2018. כיצד החברה תתחזק את אלפי הפנלים הסולריים או את הרכבת, לא נמסר. הארכת המסילה לכיוונים נוספים וליעדים קרובים או רחוקים תלויה אך ורק בשמיים נקיים, מצרך הקיים בשפע באריזונה, אך יהיה תלוי בהצלחתו הכלכלית של קו הרכבת הראשון. בדיקת היתכנות תיערך בקרוב. עלות הבדיקה, 35,000 דולר, הנה טיפה בים בהשוואה לפרויקט הנאמד בכ-27 מיליארד דולר!
בסבינו טכנולוגיות מעריכים כי משטרו של אובאמה אשר הציג את תוכניתו ל"רישות" ארה"ב ברכבות מהירות, יממן חלק מעלויות הרכבת, בעיקר בשל היותה "ירוקה".
החברה המציעה צופה פריחה כלכלית לאזור בשל קיצור זמני הנסיעה והאטרקציה "הירוקה" : הרכבת המהירה. מעבר לחסכון המיידי בדלק והורדת פליטת המזהמים לאפס לא נראה כי תתפתח תיירות ירוקה בעקבות הרכבת כפי שצופים המתכננים, אך הרעיון לכשעצמו מעניין!