יבואנית קבוצת פיאט, סמל"ת, מתכוננת לבצע הפרדה מותגית בין פיאט לאלפא רומיאו כדי לסייע לאחרונה להפוך למותג יוקרה לגיטימי. תחת המנכ"ל החדש, אורי להב, יופרדו המותגים וינוהלו ע"י מנהלים נפרדים (בעבר מנהל אחד). במקרה של אלפא מדובר בניר בן שלמה (איש קיה לשעבר) שמונה לאחרונה לתפקיד.

גם כלפי הלקוח מתכננים בחברה לבצע הפרדה, זאת אומרת שעד סוף שנת 2009 גם אלפא רומיאו תעזוב את אולם המשותף עם פיאט לטובת תצוגה עצמאית משלה. הכוונה לפתוח אולם תצוגה חדש ושונה לחלוטין שיעניק ללקוח חווית קניה שונה.

שינויים אלה אמורים לסייע להגדלת המספרים של אלפא בשוק המקומי. השנה מקווים במותג למכור כ-200 מכוניות, אך בשנת 2010 אמור המספר הזה לגדול מהותית. את התנופה בשנה הבאה מסבירים בסמל"ת ע"י נחיתת המיטו האוטומטית וה-149 שתחליף את ה-147 הוותיקה.