חברת Visteon האמריקנית היא ספקית חלפים ענקית שהיתה בעבר בעלות פורד ושימשה כמקור החלפים העיקרי של הקונצרן (יחסים דומים לאלו שהיו בין דלפי ל-GM, ובין דנסו לטויוטה). ויסטאון הופרדה מפורד לפני 9 שנים ומאז לא הצליחה לרשום רווח שנתי ולו פעם אחת. החברה מעסיקה עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם ובשיאה הגיעה למחזור מכירות שנתי של 20 מיליארד דולר. קונצרן פורד הוא הלקוח העיקרי של החברה ואחראי לכשליש מהמכירות. קבוצת יונדאי-קיה תורמת כ-25% מהיקף העסקים, רנו-ניסאן 7% ופיז'ו-סיטרואן 6%. לקוחות החברה מפוזרים ברחבי העולם – 38% באירופה, 32% באסיה, 24% בצפון אמריקה ו-6% בדרום אמריקה.
שלא במפתיע, ויסטאון ספגה פגיעות ישירות בתקופת המשבר הנוכחי של תעשיית הרכב. ברבעון הראשון של 2009 רשמה ויסטאון מכירות בהיקף כולל של 1.35 מיליארד דולר, ירידה של 53% (!) לעומת התקופה המקבילה ב-2008, כאשר היא סובלת ישירות מהקטנת היקפי הייצור הגלובליים. שלוחת ויסטאון בבריטניה נסגרה מוקדם יותר השנה לאחר שהוכרזה כחדלת פרעון. כבר בחודש מרץ הועלו ספקות על ידי רואי החשבון של ויסטאון לגבי יכולתה להמשיך להתקיים עצמאית, ומוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי יתכן שלא תוכל להמנע מהליך פשיטת רגל.
בקשת "פרק 11" מתייחסת לפעילות ויסטאון בארה"ב בלבד ואינה משפיעה ישירות על שלוחות וחברות-בת חיצוניות. בשלב זה קשה לומר איזו השפעה אם בכלל תהיה למצב הנוכחי על יכולת החברה להמשיך לספק חלפים ללקוחותיה.