בדרך כלל אנו לא כותבים כאן על סדנאות-רכב רוסיות, אבל הנה משהו שהגיח מסדנת Gladkov Service אשר שוכנת במוסקבה. מדובר בסדנה שעוסקת בכל תחום השיפורים המוטוריים, ממיתלים מונמכים ועד צ'יפינג למנועים וממפלטים ועד מגדשים, לכל מכונית שתעלה בדעתכם פחות או יותר. התמונות המופיעות כאן מוכיחות זאת היטב.
ההתחלה היתה צנועה – לאדה מדגם 2105 משנות ה-80, דגם המבוסס על פיאט 124. במלים אחרות, תכנון שמקורו באמצע שנות ה-60. מכאן ואילך שחררו אנשי הסדנה רסן: הם שתלו בחרטום המכונית (בעלת ההנעה האחרוית במקורה, כמובן) מנוע המזוהה על ידי שילוב אותיות שאמור להיות מוכר מאד לכל חובב רכב: RB25. מדובר במנוע 6 ציל' טורי בנפח 2.5 ל' ובעל צמד מגדשי טורבו שנלקח מ... דור קודם של ניסאן סקייליין. השילדה עברה חיתוכים, ריתוכים וחיזוקים דרמטיים כדי לעמוד בעומסים, כולל כלוב בטיחות מסיבי פנימי. לא הרבה נותר מהמכונית המקורית, בפמנים ובחוץ, ואפילו הדלתות הוחלפו לטובת דלתות "מספריים" נוסח למבורגיני. שימו לב גם לפנסים הקדמיים ולאינטרקולר הענק שפשוט ממלא את מקום השבכה הקדמית...
שת
צילום: מנהל
אנחנו לא באמת יודעים מהו הספק המכונית, שזכתה לכינוי Gladkov Edition (מהדורת גלאדקוב) וגם לא את ביצועיה, אבל זה לא ממש חשוב. כל הכבוד על היוזמה, גם אם הביצוע אינו המלוטש ביותר בעולם – ונחמד לראות שאפשר לשפר גם מכוניות שהן קצת מעבר (או מתחת) לקונצנזוס.